جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۴۸۹
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۹

فکرشهر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهرگفت: یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به مراکز گردشگری بوشهر پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سکینه سالاری بیان کرد: از ابتدای آبان‌ماه تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات بنگاه‌ محور به مراکز گردشگری استان آغاز شده است که تاکنون ۵۵ پرونده به بانک‌های عامل سطح استان برای دریافت تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد معرفی شده‌اند.

وی افزود: مجموع درخواست تسهیلات این مراکز ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که تاکنون یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون آن پرداخت شده است و باز پرداخت این تسهیلات از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: بر این اساس به آژانس‌های مسافرتی با تعداد کارکنان زیر ۱۰ نفر تا ۱۵۰ میلیون تومان، از ۱۰ تا ۲۰ نفر ۲۵۰ میلیون و تعداد ۲۰ نفر به بالا مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

سالاری اضافه کرد: هتل‌های بوشهر نیز بسته به تعداد اتاق‌های آنها از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر هیچ محدودیتی برای معرفی مراکز بخش گردشگری به بانکها نداریم، اما لازم است بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند چرا که برخی از شعب در استان در پرداخت این وام تعلل می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این مقرر شده است که حق بیمه کارفرمایی، قبوض آب و برق و مالیات این مراکز تا پایان سال ۹۹ امهال شود که از دستگاه‌های مربوطه تقاضا داریم در این زمینه با بخش گردشگری همکاری کنند.

سالاری یادآورشد: پیش از این از اسفند ماه سال گذشته تسهیلات کرونایی به این بخش بر اساس تعداد کارکنان به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان اعطا شد و بازپرداخت اقساط ان از ۳ ماه بعد آغاز می‌شد که در بوشهر مورد استقبال چندانی قرار نگرفت.

وی اظهار کرد: بیشتر این مراکز پیش از شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی دریافت کرده ‌بودند و در شرایطی باید اقساط آن را پرداخت می‌کردند که به دلیل شیوع این ویروس در مقاطعی حجم مسافران آنها به صفر نزدیک شد و از این رو دریافت مجدد تسهیلات برای آنها ریسکی بزرگ بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اعلام کرد: بنگاه‌هایی که اسفند ماه تسهیلات دریافت کردند با توجه به افزایش میزان تسهیلات در شیوه بنگاه محور، می‌تواند برای دریافت مابه تفاوت این تسهیلات مراجعه کنند.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش این اداره کل برای پایدار ماندن بخش گردشگری استان، گفت: تا پایان سال جاری ۵ هتل و ۱۵ بومگردی بهره برداری می‌شود.

وی یادآورشد: در زمان حاضر تعداد ۲۳ هتل و هتل آپارتمان ، ۵۴ بومگردی و ۳۶ آژانس مسافرتی در بوشهر فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر