پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۰۲۱
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح ساختار بودجه ارتباطی با لایحه بودجه ۱۴۰۰ ندارد و اعتبارات استان بوشهر در سال آینده کاهش نمی‌یابد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، غلامحسین کرمی با اشاره به تصویب طرح ساختار اصلاح بودجه در مجلس شورای اسلامی و برخی اظهار نظر‌ها درباره کاهش اعتبارات و بودجه استان بوشهر بیان کرد: این طرح ارتباطی با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ندارد و این لایحه اکنون در کمیسیون برنامه  بودجه مجلس در حال بررسی است و پس از آن در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ پس از بررسی در کمیسیون‌های یاد شده، و اظهار نظر از سوی نمایندگان در صحن علنی مجلس رای‌گیری  می‌شود ادامه داد: در صورتی که این طرح تایید شد ابلاغ می‌شود در غیر این صورت فرایند‌های اصلاحی بر روی آن اعمال می‌شود.
 
دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، طرح یاد شده را اصلاح برخی از احکام ساختار بودجه دانست و عنوان کرد: طرح اصلاح ساختار بودجه تغییری در تهیه و تدوین بودجه  ایجاد نمی‌کند بلکه اصلاح برخی از احکام ساختار بودجه است.
 
وی عنوان کرد: اصلاح ساختار بودجه زمان زیادی می‌برد و با مشارکت و هم‌اندیشی صاحب‌نظران و کارشناسان دولت و مجلس در زمان تعریف شده ساختار بودجه به‌طور کامل بررسی می‌شود.
 
کرمی با اشاره به اینکه طرح اصلاح ساختار بودجه هنوز از سوی شورای نگهبان بررسی و تایید نشده است بیان کرد: فرایند و شاخص‌های مطرح شده در مصوبه اصلاح ساختار بودجه دارای فرایند تخصصی و مهمی است و باید راهکار‌های لازم در هر یک از شاخص‌ها ارائه شود تا تاثیر نامطلوبی در اعتبارات سالانه استان‌ها نداشته باشد.
 
وی گفت: یکی از بند‌های اصلاح ساختار بودجه که بیشتر مورد توجه برخی‌ها قرار گرفته است بند ۷ آن است که در این بند به توزیع اعتبارات استان‌ها اشاره کرده و یکی از شاخص‌ها متوسط درآمد سرانه است.
 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این بند متوجه شدم که حق استان بوشهر ضایع می‌شود که قرار شد بر اساس متوسط درآمد سرانه خانوار، معکوس درآمد سرانه خانوار و یا درآمد سرانه به استثنای درآمد نفت، گاز و پتروشیمی استان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی با بیان اینکه عمده درآمد کشور از محل نفت، گاز و پتروشیمی تامین می‌شود گفت: قرار شد این موارد و شاخص‌ها از درآمد سرانه استان‌ها حذف و یا اصلاح شود.
 
کرمی ادامه داد: برخی نمایندگان استان‌ها بر ایجاد بند ۷ در احکام ساختار بودجه تاکید دارند، ولی با رای‌گیری باید اصلاحات لازم در این بند مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان استان‌ها اصلاح این بند را به ضرر استان خود می‌دانند به وضعیت درآمد مردم در شهرستان‌های دشتی و تنگستان اشاره و عنوان کرد: به استناد آمار‌های رسمی از مراجع مرتبط، ۴۰ درصد خانوار‌های دشتی و تنگستان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند.
 
دبیر اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر درآمد خانوار استان بوشهر بالا است چرا هنوز این استان در تامین آب آشامیدنی خود دچار مشکل و ۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس این استان تخریبی است؛ همچنین چرا برای جوانان فرصت‌های شغلی مناسب ایجاد نشده است.
 
وی با بیان اینکه پس از ارائه طرح یاد شده در صحن علنی مجلس، حذف کل بند ۷ ساختار بودجه مورد توجه قرار گرفت افزود: در مجموع  موضوع درآمد سرانه خانوار‌ها استان‌ها رای نگرفت و کلیات موضوع با بالای ۲۳۰ رای تصویب شد و اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است.
 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح اصلاح ساختار بودجه جای هیچ نگرانی و دغدغه نیست افزود: بحث اصلاح ساختار بودجه بدون بررسی کارشناسانه نباید در جامعه مطرح شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر