پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۴۷۳
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حتما انتقام سردار سلیمانی گرفته خواهد شد گفت: حداقل آن این است که آمریکا باید از منطقه برود و می‌رود و امروز مجاهدان منطقه خود را آماده کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از میزان، سردار «محمدرضا نقدی» با حضور در برنامه نگاه یک گفت: با نیم نگاهی به تاریخ حادثه ترور سردار سلیمانی و شرایط منطقه در آن زمان در می‌یابیم که آمریکایی‌ها برنامه گسترده‌ای را پس از شکست‌های سیاسی خود در تحکیم موقعیت تروریست‌های داعش دنبال می‌کردند تا کشور‌های منطقه را درگیر زنجیره‌ای از درگیری‌ها و بحران‌های داخلی همچون فشار اقتصادی و تحریم کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها در راه رسیدن به اهداف خود در منطقه، عده‌ای را در عراق تربیت و آموزش داده بودند تا در مسیر شرایط لیبرال دموکرات در عراق و لبنان گام برداشته و حاضر شوند، آن‌ها با شدت بخشیدن به بحران‌های اقتصادی در منطقه به عنوان اعتراض به دولت‌های مخالف آمریکا، گروه آموزش دیده لیبرال دموکرات خود را به صحنه آوردند و اوضاع کشور‌های منطقه را ناپایدار کردند، اما در این میان کسی که می‌توانست چنین شرایطی را با یک حرکت دیپلماسی جهادی بر هم بزند و شکست بدهد شخصیت ممتاز سردار سلیمانی بود، زیرا او با تمام جریان‌های بزرگ سیاسی در کشور‌های منطقه ارتباط عمیق و وسیعی داشت و آن‌ها نیز اعتماد بالایی به او داشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها قصد داشتند با حذف سردار سلیمانی، این مداخله صورت نگیرد، اما این ترور سبب شد تا این مسئله به شکل ناگهانی از بین برود؛ سردار سلیمانی باید مدت‌ها تلاش می‌کرد تا این مسئله را جمع کند، اما خون او سبب شد که یکباره این توطئه در منطقه برچیده شود و شاید این مکر خدا بود.

سردار نقدی در خصوص تناقض گویی‌های مقامات امریکایی در توجیه ترور سردار سلیمانی نیز بیان داشت: این تناقض‌گویی‌ها و دروغ گویی‌ها همیشه وجود داشته، موضوع حمله به سفارت بغداد، خیلی پیش پا افتاده‌تر از آن است که نیاز به مداخله شهید سلیمانی داشته باشد، حتی سه رده پایین‌تر از ایشان هم می‌توانستند برای این عملیات برنامه ریزی کنند و از نظر نظامی هم خیلی امر مهمی نبود که ایشان بخواهد چنین کاری انجام دهد لذا حمله به سفارت آمریکا در بغداد، تهمت و بهانه‌ای نچسب برای توجیه اقدامشان بود.

وی همچنین درباره اینکه چرا امریکایی‌ها علنا مسئولیت این ترور را بر عهده گرفتند نیز عنوان کرد: آن‌ها تمام عواملشان را برای حذف این شهید به کار گرفته بودند و خیلی فعالیت کردند تا ایشان را از پای درآورند، اما نتوانستند و تنها راهش این بود که خودشان با ابزار و سلاح‌های خود دست به این اقدام بزنند و این هم با به کارگیری بالگرد و هواپیمای بدون سرنشین و شلیک موشک از آسمان در حالیکه تمام رادار‌ها می‌بینند و تمام دستگاه‌های شنود، اطلاعات را ضبط می‌کنند دیگر از سوی آن‌ها قابل کتمان نبود.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همچنین معرفی و حذف سردار سلیمانی در آمریکا به عنوان کسی که منافع آمریکا را در منطقه به خطر انداخته، برد بزرگی برای رئیس جمهور منحوس آمریکا در آستانه انتخابات این کشور محسوب می‌شد تا بتواند محبوبیتی برای خود کسب کند.

سردار نقدی در بخش دیگری از اظهاراتش، بعد اصلی شخصیتی سردار سلیمانی را اخلاص او دانست و گفت: این شهید فقط برای رضای خدا می‌جنگید، ایشان در جبهه‌ای وارد شده بود که مورد شماتت بود، زمانی ما نمی‌توانستیم با افتخار اعلام کنیم که مدافع حرم هستیم، اما امروز با سربلندی می‌گوییم که در سوریه جنگیدیم و مدافع حرم هستیم.

وی در خصوص تبیین مولفه‌های مکتب سردار سلیمانی نیز بیان داشت: مکتب، یک بعد نظری دارد که شامل اعتقادات، باورها، اساس اندیشه و تفکر، هستی شناسی و باید‌ها و نباید‌ها می‌شود و هم ابعاد علمی و سیره عملی دارد که نباید در تعریف و بیان این دو جنبه از مکتب حاج قاسم دچار تحریف شد و برای اینکه دچار این آفت نشویم باید به همان نقطه‌ای دست بگذاریم که این شهید با زبان روشن و بیان صریح، اعتقادات و مکتبشان را مطرح کردند و این همان وصیت نامه اوست که تمام تفکر و منش خود را در اینجا خلاصه کرده است.

وی ادامه داد: فضا، فضای غبار آلودی بود و خیلی از جریانات سیاسی مخالف این حضور بودند و موضع می‌گرفتند؛ در شرایطی که سیاسیون شماتت می‌کردند و همه نظامیان هم می‌گفتند که این جنگ پیروزی ندارد، حاج قاسم سلیمانی با هواپیمایی حامل ده‌ها تن مواد منفجره و اسلحه و مهمات روی باند فرودگاهی که در محاصره دشمن بود فرود می‌آید که این اقدام نشان از اخلاص بالای ایشان و اعتقاد عمیق به ولایت بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نگاه عمیق و دقیق رهبری به جنگ سوریه و اخلاص و اعتقاد ایشان به رهبری موجب شد که یکی از سخت‌ترین تصمیماتش را بگیرد و به میدان نبرد وارد شود، او برای اسلام و پیروزی مقاومت آبرویش را گذاشت، اما خداوند آن آبروی خرج کرده را به او برگرداند.

سردار نقدی فطرت پاک و ایستادگی در مقابل ظلم را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی خواند و گفت: هر انسانی که فطرت پاک خود را از دست نداده باشد این شخصیت را می‌ستاید.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این شهید در وصیت نامه خود ۷ مخاطب دارد که در گفت‌وگوی این شهید با این مخاطبان، موضوع اصلی توجه به اصل ولایت فقیه است.

سردار نقدی ادامه داد: وجه نظری مکتب حاج قاسم کتاب‌های آیت الله مصباح یزدی و شهید مطهری و مکتب عملی او نیز تواضع، ساده زیستی، فداکاری، خودداری از ورود به جریانات سیاسی، چشم پوشی بر دنیا، مردم داری، دلسوزی و تواضع در برابر مردم است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بیان مقایسه دوران دفاع مقدس و نبرد در صحنه سوریه پرداخت و گفت: جنگ ما در عملیات بیت المقدس، یک جنگ کلاسیک است، اما در جنگ موصل، دیرالزور، حلب و ..، دشمن خود را میان مردم پنهان کرده بود و از ان‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد لذا این جنگ بسیار سخت‌تر از جنگ کلاسیک بود، اما با این حال، شهید سلیمانی منطقه‌ای به وسعت چند برابر منطقه عملیات بیت المقدس را در شمال ل غرب عراق، آزاد کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت‌های منطقه علاقمند به جمهوری اسلامی ایران هستند و برای مقابله با دشمنان نیازمند ساماندهی پیچیده و زمان بر برای تعامل با آن‌ها نیستیم خاطر نشان کرد: همان مردمی که در ظاهر از ما دور بودند و عقبه ارتش بعث عراق را در زمان جنگ تحمیلی تشکیل می‌دادند به ما نزدیک‌تر از آمریکایی‌ها هستند.

سردار نقدی بیان کرد: شهید سلیمانی، گروه‌های زیادی از مردم تشکیل داد که در مبارزات شرکت می‌کردند، لذا یک جنبه این پیروزی‌ها جنبه مردانگی شجاعت و تدبیر است و بعد دیگر کاری بود که امام و رهبری با دل‌ها کردند و همه را در سیطره این حرکت بزرگ درآوردند و این نشان می‌دهد که هر کجای دنیا که زور آمریکا کنار برود مردم با ما هستند، ما عمق راهبردی بسیار بالایی در دنیا داریم که وحشت آمریکایی‌ها از ما علی رغم داشتن همه تجهیزات به همین دلیل است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین و غزه به قدرت بازدارندگی رسیده اند گفت: حدود ۱۰ سال است که صهیونیست‌ها جرات حمله به لبنان را ندارند و در غزه نیز پس از چند ساعت از حمله توبه کردند، اما اینکه صهیونیست‌ها به برخی مناطق در سوریه حمله می‌کنند به دلیل سیاست‌های سوریه و پاسخ ندادن به این تجاوزات است که اگر پاسخ دهند، صهیونیست‌ها دیگر جرات حمله نمی‌کنند.

شهید سلیمانی از همه ناتوانی‌ها یک توانایی بزرگ ساخت که توانست رژیم آمریکا را در منطقه شکست بدهد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی مردم را به خوبی می‌شناخت و می‌دانست که می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد بیان داشت: او آن‌ها را به میدان آورد و از همه ناتوانی‌ها یک توانایی بزرگ ساخت که توانست رژیم آمریکا را در منطقه شکست بدهد، همبستگی جوانان منطقه در سوریه و عراق از لبنان، افغانستان، پاکستان و یمن، شوق بالای مردم منطقه را برای جهاد نشان می‌دهد و الان اراده، عشق و شور مردم منطقه برای نابودی صهیونیست‌ها در اوج خود قرار دارد.

سردار نقدی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص عادی سازی روابط کشور‌های منطقه با اسرائیل نیز عنوان کرد: این را به اوج شکست تعبیر می‌کنم، پیروزی این کشور‌ها زمانی بود که می‌توانستند ظاهر خود را حفظ کنند، در حالیکه عربستان و امارات با نفوذی که در گروه‌های فلسطینی داشتند می‌توانستند از ضربه به صهیونیست‌ها جلوگیری کنند، اما اکنون خود را رسوا کرده اند و از صف فلسطینی‌ها خارج شدند که این امکان بزرگی را برای جلوگیری از حملات به صهیونیست‌ها از دست رژیم اشغالگر قدس خارج کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همیشه برگ‌های برنده در مقابله با صهیونیست‌ها وجود دارد خاطر نشان کرد: دست‌ها پر است و آن‌ها با عکس العملی روبرو خواهند شد که برایشان غافلگیر کننده خواهد بود؛ حاج قاسم در پشت مرز‌های فلسطین جبهه بزرگی از جوانان منطقه درست کرده، آن‌ها راه را یادگرفته اند و آماده اند و اگر کار به جا‌های باریک کشیده شود، مسیر باز خواهد شد و این همان چیزی است که استکبار به شدت از آن نگران است و به دنبال مذاکره و به سازش کشیدن ما هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص حضور جمهوری اسلامی ایران در جبهه سوریه گفت: همه طیف‌های سیاسی کشور مخالف حضور ما برای مقابله با داعش بودند و اگر فرمایشات رهبری را گوش نمی‌کردیم و وارد نمی‌شدیم اکنون در همسایگی ما کشوری تشکیل شده بود که یک طرف آن به مدیترانه و طرف دیگر آن خلیج فارس بود که نفت عظیم عراق و پشتوانه کشور‌های غربی را در اختیار قرار داشت و همسایه صهیونیست‌ها بود.

وی افزود: آن‌ها داعش را به وجود آوردند تا مردم دنیا را نسبت به اسلام متنفر کنند چراکه پیش از تشکیل داعش، مردم اروپا به سرعت به سمت اسلام حرکت می‌کردند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه آمریکا برای نجات صهیونیست و اهداف استکباری خود داعش را ایجاد کرد، یادآور شد: آن‌ها در ۳۰ سال گذشته ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردند در حالی که جمهوری اسلامی ایران در این مدت ۱۷ میلیارد دلار برای همه فعالیت هایش از جمله دیپلماسی، کار فرهنگی و دفاعی در منطقه هزینه کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حتما انتقام سردار سلیمانی گرفته خواهد شد گفت: حداقل آن این است که آمریکا باید از منطقه برود و می‌رود و امروز مجاهدان منطقه خود را آماده کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر