جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۵۹۸
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زنجیره ارزش افزوده و پیشگیری از خام فروشی از اولویت‌هایی است که مورد توجه کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد و شرکت‌های دانش بنیان با توجه به فراهم بودن زمینه لازم آن درجنوب استان بوشهر نقش آفرین کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت‌الاسلام موسی احمدی روز چهارشنبه در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در مرکز رشد علم و فناوری کنگان بیان کرد: امروز زنجیره ارزش افزوده نوآوری و فناوری در کشور نهادینه شده‌است و در صورتی که از تجاری سازی طرح‌های نوآورانه بهره‌برداری و حمایت جدی شود، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و کشور را به سمت خودکفایی ملی و استقلال سوق دهند.

وی اظهار کرد: رویکرد مجلس حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان است و این به معنای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوین جوانان نخبه و نوآور کشور است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در طرح‌های اخیر مجلس و بودجه ۱۴۰۰ جایگاه ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده‌است و کمیسیون انرژی نیز هر جا روزنه و امکانی برای بهره‌گیری از این شرکت‌ها وجود داشته است به آن توجه جدی کرده‌است.

نماینده مردم جم، دیر و عسلویه و کنگان در مجلس گفت: اگر امروز توانسته‌ایم بر تحریم‌ها پیروز شویم و فشارهای حداکثری را پشت سر بگذاریم با فعالیت نخبگان، نوآوران و واحدهای فناور و استارتاپی بوده‌است و باید برای تقویت آنها گام‌های جدی برداشته شود.

وی افزود: تاکید بر استفاده شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تولیدات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بومی از دیگر مواردی است که پیوسته مورد توجه است و باید این شرکت‌ها به خرید کالاهایی که در داخل استان تولید می‌شود، ملزم شوند.

احمدی اظهار کرد: لازم است ۳۵ درصد سهم عوارض آلایندگی در اختیار استان بوشهر قرار گیرد و در پایش و مقابله با این آلودگی از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان استفاده شود.

نماینده مردم جم، دیر و عسلویه و کنگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوی شدن و پیگیری و مقاومت در برابر موانع و سنت‌شکنی از عوامل موثر در رسیدن به موفقیت است و صاحبان ایده و نوآورانی که در ایران و جهان حرفی برای گفتن دارند، بر این موانع غلبه کرده‌اند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس دراین نشست با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های مستقر در استان و بویژه مرکز رشد کنگان، گفت: دستیابی به بازار و فروش محصولات و خدمات نوآورانه بزرگ‌ترین مساله‌ای است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور منطقه با آن مواجه هستند و لازم است شبکه و زیرساخت ارتباطی قوی و پایدار برای حل این مشکل ایجاد شود.

عبدالحسن بهرامی افزود: در زمان حاضر با شناسایی نیازمندی‌های فناورانه صنایع و تمرکز بر حل آن، چالش‌ها و بازارسازی برای شرکت‌های فناور برنامه ریزی شده‌است و در این  ارتباط این شرکت‌ها نیازمند حمایت و پشتیبانی جدی هستند.

رئیس شورای فناوری مراکز رشد علم و فناوری استان بوشهر اظهار کرد: با شناختی که در زمان حاضر ایجاد شده‌است نگاه مجموعه مدیریت وزارت نفت به شرکت‌های دانش بنیان استان بسیار مثبت است و پارک علم و فناوری بوشهر یکی از چهار پارک کشور است که در بهمن ماه سال گذشته با وزارت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌است.

بهرامی اعلام کرد: مقرر شده‌است با راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری مشترک در منطقه پارس جنوبی از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی حمایت‌های جدی‌تر شود.

وی افزود: اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه و تسریع در تحقق آن نیازمند رایزنی و پیگیری است که نماینده مردم این منطقه به عنوان نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس می‌تواند همچون گذشته نقشی اثر گذار داشته باشد.

مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان گفت: این مرکز با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با هدف ایجاد مکانی برای حمایت از متخصصان و کارآفرینان و خدمات‌دهی به دانش آموختگان و دانشجویان، تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقات کاربردی بویژه در حوزه صنعت گاز و پتروشیمی و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش‌بنیان تاسیس شده‌است.

عمار جعفری افزود: کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی به منظور تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه بویژه در زمینه مرتبط با نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حمایت چنین مراکزی نیاز دارند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر با فعالیت واحدهای فناور مستقر در این مرکز برای بیش از ۸۰ نفر اشتغال زایی مولد دانشی ایجاد شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر