جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۷۱۷
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: نگاه به بیرون نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام  حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم با اشاره به اینکه ۱۹ دی، دهمین روز از دهه بصیرت و یاد آور حماسه بزرگ و با شکوه ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آن اظهار داشت: قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ شروعی برای یک بنای رفیع و مستحکم و زیر بنای نظام انقلاب اسلامی که حفظ و حراست این نظام نیز قم خواهد بود و چشم طمع دشمنان به قم می‌باشد.

امام جمعه اهرم ضمن تسلیت رحلت حکیم مجاهد حضرت آیت مصباح یزدی بیان کرد: ارتحال مجاهد مصباح یزدی برای حوزه علمیه مصیبت بزرگی بود و حضور انقلابی مصباح یزدی در همه میدان‌های که اساس نیازمی شد حقاً کم نظیر بود.

وی افزود: مصباح یزدی با بصیرت کم نظیر چراغ هدایت جریان انقلاب بود و به عنوان عقبه تئوریک و نظریه پرداز نظام بودند اما بعضی‌ها در همین لباس مقدس آب را به آسیابان دشمن می‌ریزند و از روی غفلت در مسیر آنتی تز حکومت دینی و اسلام منهای روحانیت دارند پیش می‌روند و عمل می‌کنند.

حجت الاسلام پهلو زاده یاد آور شد: امثال علامه طباطبایی، مطهری و مصباح یزدی شهاب ثاقبی برای جریان نفاق و شیاطین که در دل مؤمنین شک ایجاد می‌کردند با حافظت از مرزهای اعتقادی جامعه اسلامی این علما راه نفوذ و تعریف را می‌بستند و امروز با وجود مؤسسه پژوهشی پر خیر و برکت این علامه بر خلاف بعضی علما که خیر و برکتشان در خودشان منحصر است اما فضل ایشان در شاگردان و بسیاری ساری و جاری است.

امام جمعه اهرم با اشاره به وقایع روز چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹ آمریکا خاطرنشان کرد: در مراحل پایانی رأی گیری الکترال ریاست جمهوری آمریکا در روز چهار شنبه اتفاقاً یکی پس از دیگر در تاریخ آمریکا نقاب را از چهره غرب که مدعی لیبرال دموکراسی است برداشت، از حمله به سرخ پوستان بومی، تا حمله به هیروشیما و ناکا زاکی، حمله به هواپیمای مسافر بری ایران و آخرین مورد دعوت به شورش در خود آمریکا توسط رئیس جمهور بود که همه اینها کجا هستند که در فتنه سال ۸۸ دم از دموکراسی و صیانت از آرا مردم می‌زدند و امروز ساکت‌تر از هرکسی شدند، کسانی که مسبب اصلی تحریم‌ها ی ظالمانه‌ای شدند که اثرات آن قابل دیدن است.

وی ادامه داد: کجایند ببینند ابرقدرتی که کعبه آمال آنها بود بالاترین شخصیت نظام آن کشور در مقابل لیبرال دموکراسی قد علم کرده و خودشان می‌گویند عصر پس از آمریکا شروع شده است زیرا امروز شاهد تصویری هستیم که گمان نمی‌کردند روزی آمریکا شاهد این برنامه‌ها باشد.

پهلو زاده بیان کرد: جریانی که در داخل در مسیر حل مشکلات نگاهش به بیرون هست و نگاه جامعه به توان و قدرت داخلی را در این مسیر تعریف کرده و دل بسته به چنین امریکایی است که خودشان اذعان می‌کنند که رو به اضمحلال است بهتر است مدت باقی مانده را در خدمت جهادی به این مردم کوتاهی نکنند.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: در کتاب هنر تحریم‌ها نگاهی از درون میدان که توسط طراحان اصلی این تحریم‌ها نوشته شده در یک جمله گفتند آنچه سرنوشت جنگ تحریمی مشخص می‌کند استقامت ایرانی‌ها در ابعاد مختلف است و اذعان می‌کنند آنچه باعث آسیب بیشتر ایران شده سیاست‌های غلط اقتصادی و تصمیم گیری های نادرست در داخل است که آسیب آن بیشتر از تحریم‌ها است.

وی گفت: لذا مسئولین در تمامی رده‌ها با به جریان انداختن مدیریت جهادی و تلاش علمی در مسیر کمک به تحقق آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب خلاف مسیر و جریان حق شنا نکنند که استکبار جهانی به زودی رو به اضمحلال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر