پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۰۳۴
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: ابعاد مختلف زندگی و سیره پرافتخار حضرت فاطمه زهرا (س) به ویژه در راه حمایت از ولایت و اسلام اصیل باید برای همه اقشار جامعه بخصوص جوانان بازگو و تبیین شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در دیدار روحانیون اعزامی به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) با تسلیت ایام سوگواری آن حضرت اظهار داشت: از ما روحانیون و وعاظ مذهبی انتظار است با سخنرانی‌های پربار و مؤثر پیروان اهل بیت (ع) به ویژه جوانان عزیز را با مبانی اعتقادی و مسائل تربیتی بیش از پیش آشنا کنیم.

امام جمعه گناوه افزود: ابعاد مختلف زندگی و سیره پرافتخار حضرت فاطمه زهرا (س) به ویژه در راه حمایت از ولایت و اسلام اصیل باید برای همه اقشار جامعه بخصوص نسل جوانان و آینده سازان بازگو و تبیین شود.

وی گفت: ایام فاطمیه نباید مورد کمترین غفلت قرار گیرد و لازم است که از همه شیوه‌های تبلیغی ممکن برای تعظیم شعائر اسلامی و دینی بهره کافی برده شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه اظهار داشت: شور و شعور عاشقان و دلدادگان خاندان نبوت و ولایت هیچ گاه خاموش شدنی نیست و برنامه‌ها و مراسم مختلفی برای ایام فاطمیه توسط هیئت‌های مذهبی در این شهرستان مانند سایر نقاط کشور تدارک دیده شد که در ایام فاطمیه اول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و در فاطمیه دوم نیز برنامه ریزی شده است.

عبدالحمید شیخی افزود: آئین‌های ویژه ایام فاطمیه به صورت حضوری و مجازی با رعایت ۱۴ بند دستور العمل های بهداشتی که در ماه محرم و صفر به هیئت‌ها و حسینیه‌ها ابلاغ شده بود برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸ مراسم در سطح شهرستان با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک و نظارت کامل بر این آئین‌ها به مدت سه شب در فاطمیه اول برگزار شد.

شیخی بیان کرد: برای ایام فاطمیه دوم نیز بیش از ۳۰ برنامه در ۳۰ نقطه شهرستان گناوه توسط هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد تدارک دیده شده است که در این ایام در شهر و روستا برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه گفت: جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت شرکت کنندگان، این آئین‌ها توسط گروه‌های ناظران تشکیل شده از خواهران و برادران به طور کامل نظارت می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری مراسم در مصلی جمعه، پخش نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، توزیع ماسک در سطح شهر و بین هیئت‌های مذهبی با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی، توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان، از جمله دیگر برنامه‌های این ایام است.

شیخی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه‌هایی در فضای مجازی، بداهه نویسی خوشنویسی با عنوان «مشق هشتم» در یادمان شهدای گمنام گناوه از سوی کانون خادم یاران رضوی، انجمن خوشنویسان، هنرمندان گروه جهادی مهر مسیحا گناوه، ماشین نویسی و نصب پرچم ماشین و نصب پرچم و پلاکارد و بنر مناسبتی در سطح شهر از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر