سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۰۷۸
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: فرماندار دیر گفت: مشکل قطعی آب برخی مدارس این شهرستان که به علت پرداخت نشدن بدهی قبض آب مصرفی آنها رخ داده‌است را حل می‌کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کریم علی حسنی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش دیر افزود: آموزش و پرورش به همه مردم مربوط است و باید همگان در برنامه‌های آموزش و پرورش شریک شوند و با آن همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: اساس کار آموزش و پرورش آموزش حضوری است اما در شرایط همه گیری کرونا، بازگشایی مدارس با اولویت سلامت دنبال می‌شود.

علی حسنی یادآور شد: با کمک خیرین، فرهنگیان و شرکت‌ها ۴۵۱ دستگاه تبلت در اختیار دانش‌آموزان بی بضاعت این شهرستان برای فراهم شدن امکان آموزش مجازی آنها، قرار گرفته است که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.
فرماندار شهرستان دیر خواستار همکاری شرکت متانول کاوه همچون سالیان قبل در بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان شد و بیان کرد: برای تهیه تجهیزات و مواد لازم هنرستان ها از ظرفیت شرکت های پیرامونی استفاده می کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مشکل قطعی آب مدارس را حل می‌کنیم، ادامه داد: وسایل بهداشتی مورد نیاز مدارس نیز با همکاری شهرداری‌ها و شرکت‌ها تأمین می‌شود.

علی حسنی، آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های مهم دانست و گفت: این مشکلات در کشور ما و دیگر کشورها وجود دارد و در انعکاس این آسیب‌ها باید با نسبت صحبت کنیم که بدانیم کجا قرار داریم.

فرماندار دیر با اشاره به اینکه جلسات مختلفی در خصوص کودکان کار برگزار شده‌است، بیان کرد: در این زمینه باید مباحث فرهنگی و تربیتی در نظر گرفته و کار با ظرافت انجام شود که آسیب جدیدی ایجاد نشود و برای تغییره چهره شهر به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

امام جمعه بندر دیر با گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش، اظهار داشت: شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تصمیم گیری در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در زمینه تعلیم و تربیت هستند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در دوران کرونا، افزود: کرونا در بعد معنوی و آموزشی و تربیتی بیشترین خسارت را به جامعه وارد کرده‌است.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی دانش‌آموزان به علت حضور نیافتن در کلاس به هیچ وجه فضای مدرسه را نمی‌بیند و از دیگر سو بی تحرکی و در خانه ماندن بیماری‌ هایی بدنبال دارد و موجب افسردگی و مسائل روحی و روانی می‌شود.

حسینی عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش باید در این زمینه آسیب شناسی و کار پژوهش انجام دهد و آسیب زدایی شود.

امام جمعه بندر دیر اضافه کرد: همه دستگاه‌ها در بازگشایی مدارس که بصورت محدود و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است، همکاری کنند.

رئیس آموزش و پرورش دیر گفت: در بحث وسایل مصرفی و تجهیزات هنرستان ها شاهد سه برابر شدن برخی هزینه‌ها هستیم که یک چالش جدی برای مدیران این مدارس است.

احمد عبدالله زاده عنوان کرد: با وجود پیگیری هایی که شده همچنان انشعاب آب برخی از مدارس که تعدادی از آنها در برنامه بازگشایی قرار دارند، به دلیل بدهی و ناتوانایی در پرداخت آن قطع است.

وییادآور شد: در کل ۱۲ درصد دانش آموزان شهرستان دیر با جمعیت یکهزار و ۱۰۰ نفر به فضای مجازی و اینترنت دسترسی نداشتند که با اقدامات صورت گرفته این آمار به ۸ درصد رسیده‌است و از این حیث در استان بوشهر وضعیت خوبی داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر