جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۱۵۷
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: میزبانی این استان برای برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در بهار سال۱۴۰۰ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شده‌است و پیگیری برای نهایی شدن آن به طور جدی انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حماسه حق پرست روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: استان بوشهر سرزمین موسیقی است و فولکلور آن از فرم‌های موسیقی نواحی به شمار می‌رود.

وی  افزود: با توجه به اینکه بوشهر پیوسته در موسیقی نواحی ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است، می‌تواند میزبانی شایسته‌ای برای این جشنواره در سطح کشور باشد.

رئیس انجمن موسیقی بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی دستگاهی از ۱۲ تا ۱۶ اسفندماه سال جاری به میزبانی بوشهر گفت: سعی شد ۲ گروه برجسته بوشهری نیز در این جشنواره به اجرای برنامه بپردازند.

حق‌پرست ادامه داد: زیرساخت‌های لازم فراهم و توسط دبیر اجرایی جشنواره بازدید و تایید شده‌است و شورای هنری این جشنواره نیز سه شنبه هفته جاری تشکیل و جزئیات برگزاری این رویداد نهایی می‌شود.

وی افزود:  این رویداد در بخش‌های اجرای گروهی و فردی (تک نوازی و ساز و آواز) اجرا و کارگاه‌های آموزشی و ورک‌شاب‌های روزانه نیز با حضور استادان برجسته دانشگاهی در رشته موسیقی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در این رویداد هشت سانس اجرای گروهی صورت گیرد و افزون بر ۱۰۰ نفر از اهالی موسیقی دستگاهی در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

حق پرست گفت: اجراهای این جشنواره به صورت حضوری است و تلاش می‌شود با فراهم کردن بستر مناسب مجازی و پوشش رسانه‌ای قوی، در کنار حضور علاقه‌مندان در سطح مقبول پوشش با کیفیت آنلاین نیز صورت گیرد.

وی گفت: با دیدگاه و فعالیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در سال‌های اخیر انجمن موسیقی این استان فعال شده‌است و برای ترویج، اشاعه و آموزش موسیقی فاخر در جامعه برنامه‌ریزی و اقدام کرده‌است.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر افزود: میزبانی از رویدادهای ملی در عرصه موسیقی تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ موسیقایی استان بوشهر دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر