سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی:
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف خبر داد و گفت: پوشش ابر در استان بوشهر افزایش می‌یابد...
کد خبر: ۸۲۱۶۸
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف خبر داد و گفت: پوشش ابر در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، پیام مساعدی از عبور امواج ناپایدار و افزایش ناپایدار جوی و دریایی در استان خبر داد و اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از اواخر وقت امروز شنبه و طی روز یکشنبه در برخی از ساعات بر پوشش ابر بر روی دریا و همچنین در سطح استان افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت وقوع بارش های پراکنده و خفیف باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد، عمدتاً بر روی دریا و در بخشهایی از مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از روز دوشنبه تا اواخر هفته به تناوب با افزایش وزش باد، دریا در ساعاتی مواج و متلاطم باشد.

وی تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن کاهش محسوس دما سرعت وزش بادهای شمال غربی نیز بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از امشب غالباً شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی از افزایش سرعت وزش باد و تلاطم دریا از روز دوشنبه تا آخر هفته خبر داد و بیان کرد: طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ارتفاع موج تا ۱.۵ متر حواهد بود و روزهای پنجشنبه و جمعه ارتفاع موج تا سه متر افزایش می‌یابد.

مساعدی افزود: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و بویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه از ترددهای دریایی اجتناب کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر