جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۱۹۳
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در قضیه بروس کم‌کاری، تخلف و سوءاستفاده کرده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به رشد نقدینگی که در کشور وجود دارد بدون هیچ فعالیت اقتصادی وضعیت دارایی شرکت‌های بورسی به شدت رشد کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش سهام‌های ما کمتر از ارزش واقعی بوده و به اصطلاح سهام ارزنده است، تصریح کرد: در حال حاضر سهام قدرت رشد دارد و دارای ارزشی فراتر از قیمت‌های موجود است.

نایب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید که سهام افت پیدا کرده است به خاطر ترس بازار، سیاست‌های غلط و سوءاستفاده از بازار توسط شرکت‌های بزرگ است تا بتوانند سهام را با نرخ کمتری خریداری کنند.

بورس رشد می‌کند

وی با بیان اینکه شرایط فعلی وضعیت طبیعی بازار نیست، گفت: اگر دولت و سازمان بروس به وظایف خود عمل کرده و در این زمینه همت داشته باشند بورس حتماً رشد خواهد داشت.

قاضی‌زاده‌ هاشمی بیان کرد: با کاهش نرخ ارزش و افت سایر بازارها مانند طلا، مسکن و … وضعیت بازار بورس بهتر نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد: دولت در قضیه بروس هم کم‌کاری، هم تخلف و هم سوءاستفاده کرده است که باید در این زمینه بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است که رانت‌خواری ارزی را از بین ببرد و قیمت‌ها را واقعی کند، تصریح کرد: تفاوت نرخ بین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و ارز آزاد عاملی برای فساد اقتصادی و سوءاستفاده برخی شد.

کنترل تورم نیازمند ایجاد نظام یک‌پارچه است

وی بیان کرد: در قضیه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط رانت ایجادشده در واقع پولی که از جیب مردم خارج شد به جیب رانت‌خواران رفت و در نهایت کالا و اجناس با نرخ آزاد به دست مردم رسید.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه متعادل کردن نرخ ارز و کنترل تورم نیازمند ایجاد نظام یک‌پارچه است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که اگر ساز و کار مناسبی برای این امر وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم برای تعدیل قیمت‌ها اقدام کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر