شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۲۰۱
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین قم گفت: معرفت دینی و باور قلبی ملت ایران منجر به پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، آیت الله سید هاشیم حسینی بوشهری به مناسبت وفات حضرت فاطمه (س) در برنامه سرچشمه افزود: ملت ایران با اعتقاد قلبی، راه خود را شناخته و ثابت قدم و بدون هرگونه تزلزلی توانستند طاغوت را شکست دهند و با اعتقاد به نظام، اسلام، قرآن و رهبری حماسه‌ها خلق کردند.

وی با تاکید براینکه اگر عمل انسان بر پایه اعتقاد باشد باقی می‌ماند بیان کرد: این باور قلبی، معرفت و شناخت دینی اصل و اساس برای هر اقدامی است  در غیراین صورت انجام هر کاری بی پایه و اساس است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: امروز باید از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) که همان ولایتمداری، دینداری، انفاق، قناعت، دوست داشتن همنوع، مواسات مومنانه، در غم و شادی دیگران شریک بودن و دشمنی کردن با دشمنان خدا درس گرفت و گذشت ۱۴۰۰ سال از دوران زندگی آن حضرت به طور یقین این پیام‌ها و الگوها را کهنه نمی‌کند.

حسینی بوشهری ادامه داد:  یک سری ارزش‌ها و الگوهایی از جمله راست‌گویی، حق گویی، خودسازی و مبارزه با ظلم وجود دارد که زمان و مکان نمی‌شناسد و برای همه تاریخ و آیندگان می‌تواند الگو و درس باشد. 

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین آموزه‌های زندگی حضرت فاطمه (س) اقتصاد مقاومتی به معنی تکیه نکردن به دشمن و توجه به ظرفیت‌های داخلی و چشم نداشتن به دشمن است.  

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز باید با فاطمه شناسی بتوانیم پیام و سبک زندگی دختر پیامبر اکرم (ص) را دریافت و در زندگی خود اجرا کرد.  

رئیس جامعه مدرسین قم گفت: حضرت فاطمه (س) واسطه انتقال پیام الهی به ائمه است و آن حضرت الگو و راهنما برای رسیدن به اوج، پیشرفت و کمال است.

وی با بیان اینکه دختر نبی اکرم (ص) معیار تشخیص حق از باطل است، اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) حجت و معیار است و امامان برای رسیدن به این معیار باید آن حضرت را الگو قرار دهند.

حسینی بوشهری با تاکید براینکه معرفت اهل بیت (ع) همانند این است که خدا تمام خوبی‌ها را به انسان عطا کرده است گفت: اگر انسان می‌خواهد کسی را واسطه قرار دهد باید واسطه‌ها کسانی باشند که از عنایت‌های الهی برخوردار باشند و انسان‌های کمال یافته که همان ائمه هستند می‌توانند راهنما باشند.

وی ادامه داد: رمز موفقیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز همین دلدادگی به اهل بیت (ع) بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر