چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۲۰۷
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: ۹۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از ۴۲۸ هکتار اراضی استان بوشهر برداشت می‌شود که این محصولات شامل گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل و تولید نشاء صیفی و سبزی‌جات است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید بیش از یک میلیارد قطعه نشای محصولات صیفی و سبزی‌جات در گلخانه‌های استان گفت: استان بوشهر نخستین تولید کننده نشای گوجه فرنگی گلخانه‌ای و محصولات خارج از فصل در کشور است.

محمد تقی منوچهری بیشتر گلخانه‌های استان بوشهر را در شهرستان‌های دشتی، دشتستان و دیر دانست و افزود: بیش از ۱۶۵ واحد گلخانه‌ای استان بوشهر به تولید نشا و محصول گوجه فرنگی مشغول هستند.

وی از برداشت ۲۷۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اوج برداشت این محصول در بهمن ماه به میزان ۲۰۰ هزار تن است که با وارد شدن این محصول به بازار رونق خاصی در عرصه‌های صادراتی، اشتغال‌زایی و فرآوری محصول و تنظیم بازار ایجاد می‌کند.

منوچهری، اوایل آبان ماه را آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و گفت: برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر افزود: ۱۶۵ هزار تن خرما، ۵۸۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل و انواع محصولات صیفی و سبزیجات تولید می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر