جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۱۹
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۶

فکرشهر: معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها امروز در بازدید از پروژه راه آهن شیراز- بوشهر گفت: پروژه راه آهن شیراز - بوشهر یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ریلی احداثی کشور در سال آینده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، عباس خطیبی افزود: اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر بیانگر این است که توجه خاصی به این پروژه می‌شود و اعتقاد ما بر این است که از این به بعد شرایط مناسب تری که باعث پیشرفت این پروژه باشد پیش روی آن است.

وی ادامه داد: همه روش‌های سرمایه گذاری در پروژه راه آهن شیراز - بوشهر حتی موضوع فاینانس خارجی آن با شرکت چینی که به دلیل تحریم نتوانستیم به صورت قطعی دنبال کنیم نیز مورد توجه قرار دارد و هنوز از دستور کار خارج نشده است و با توجه به مذاکرات فشرده ای که در این راستا انجام شده در صورتی که شرایط مهیا شود ادامه داده می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: در زمان حاضر قطعه‌های ۱۰ الف و ۱۰ ب راه آهن شیراز - بوشهر به طول ۲۵ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد و طبق بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های قانونی برنامه ششم در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور موظف هستیم مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر