پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۴۷
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: رئیس اداره حفاطت محیط زیست گناوه گفت: باتوجه به وقوع آلودگی‌های نفتی در این شهرستان، این اداره در مراجع قضایی پرونده تشکیل داده است.

به گزارش فکرشهر، کامبیز عبداللهی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته هوای پاک افزود: از مجموع وقوع ۲ لکه نفتی در شهرستان، یکی از آن در مناطق ساحلی بود که علاوه بر پاکسازی، به مراجع قضایی معرفی و تامین دلیل شد و منتظر رای دادگاه هستیم.

وی اظهارکرد: دیگر آلودگی نفتی مربوط به  دره بهون روستای چم شهاب است و در همان لحظات اولیه پیگیری جهت پاکسازی و شناسایی منشا آن آغاز شد.

وی گفت: در جریان آلودگی نفتی بهون گناوه خسارتی به زمین های کشاورزی وارد نشد و تنها در بستر رودخانه بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: عملیات پاکسازی مواد نفتی این دره  از ۱۷ دی جاری  توسط نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران در سه نقطه آغاز شده است و تا زمانی که تائیدیه محیط زیست نداشته باشد، باید تداوم یابد.

وی یادآورشد: این اداره در راستای وظایف محوله، درصورت آلوده شدن منطقه به مواد نفتی به عنوان شاکی وارد عمل می‌شود و مقدار و حجم وسعت آن  را  شناسایی و به مرجع قضایی اعلام می‌کند که  قاضی پرونده دستور و رای صادر خواهد کرد.

وی اظهارکرد: در صورت صدور رای جرایم مراجع قضایی  برای شرکت‌های نفتی ، روستاهایی که تحت تاثیر  آلودگی نفتی قرار گرفته‌اند ، ذی نفع خواهند شد.

عبداللهی درخصوص آخرین وضعیت پروژه تکثیر لارو میگو در جوار روستای چاهک گفت:  این اداره با نامه نگاری صورت گرفته ، مخالف اجرای این پروژه شد اما هر طرحی که در حوزه محیط زیست با آن مخالفت می‌شود ، متقاضی اجازه اعتراض دارد.

وی افزود: در این ارتباط  جهت بررسی و تصمیم گیری در  رد یا پذیرش پروژه ، جلسه کمیته ماده  ۱۱ در استانداری بوشهر متشکل از مدیران کل حفاظت محیط زیست ، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور منابع آب ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و  جهادکشاورزی تشکیل خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه  اظهارکرد: تا این لحظه پروژه تکثیر لارو در روستای چاهک مجوزی برای فعالیت ندارد.

وی گفت: در تشخیص بکربودن مناطقی که  قرار است در آن طرحی  اجرا شود و نیاز به مجوز زیست محیطی دارد، تنها زمانی می‌توان  استناد کرد که  اثر طبیعی و ملی ، حفاظت شده و شکار ممنوع باشد.  

عبداللهی در خصوص وضعیت محل دفن زباله شهر گناوه افزود:  محل دفن پسماند این شهرستان توسط کارشناسان بصورت مستمر رصد می شود.

وی ادامه داد: درسال جاری تاکنون ۳ کارگروه پسماند در این شهرستان تشکیل شده است و بهسازی محل دفن زباله شهر  توسط شهرداری دردست اقدام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: نصب پرچم  هشداردهنده در شناگاه‌های شهر گناوه در دستور کار قرار گرفته است و  این نقطه گردشگرپذیر از لحاظ آلودگی و سالم بودن هر دوهفته یک بار نمونه گیری می‌شود.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر  در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور و مسیر اصلی خطوط انتقال نفت به جزیره خارگ قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر