شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دولت ترامپ تلاش می کند تا قبل از ترک کاخ سفید اسرائیل را به رهبری نظامی آمریکا در خاورمیانه پیوند دهند، تا رهبری آمریکا علاوه بر دولتهای عربی، اسرائیل را نیز در برگیرد و هدف از آن، جلوگیری از ورود تل آویو به مقابله فراگیر با ایران است، که احتمالا با گزینه های آمریکا در تضاد است...
کد خبر: ۸۲۳۵۰
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: العرب، نزدیک به عربستان سعودی نوشت: دولت ترامپ تلاش می کند تا قبل از ترک کاخ سفید اسرائیل را به رهبری نظامی آمریکا در خاورمیانه پیوند دهند، تا رهبری آمریکا علاوه بر دولتهای عربی، اسرائیل را نیز در برگیرد و هدف از آن، جلوگیری از ورود تل آویو به مقابله فراگیر با ایران است، که احتمالا با گزینه های آمریکا در تضاد است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: مسئولان آمریکایی روز پنجشنبه گفتند که ترامپ دستور توسعه منطقه فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه را داده است، به نحوی که اسرائیل را نیز دربرگیرد و در آخرین لحظه ساختار دفاعی آمریکا ساماندهی شود.

به عقیده تحلیلگران، واشنگتن سعی دارد اسرائیل را در ضمن برنامه های خود در تعامل با ایران قرار دهد و در حالی که آمریکایی ها بر تحریمهای سخت علیه ایران برای ممانعت از تولید موشکهای بالستیک تکیه کرده اند، اسرائیل به شکل دیگری به مسائل نگاه می کند.

اسرائیلی ها معتقدند که تحریمهای ترامپ علیه تهران و مذاکره ای که اوباما بر آن تکیه داشت، عامل بازدارنده ای برای برنامه های هسته ای و نظامی پیشرفته ایران نیستند و نمی توانند فعالیتهای منطقه ای آن را متوقف کنند و به همین دلیل، گزینه نظامی تنها عاملی است که می تواند ایران را وادار به تغییر موضعش کند.

ایرانی ها از نرمش اوباما و اکتفای ترامپ به تهدیدات، برای ساخت موشکهای پیشرفته و پهپادهای خود استفاده کرده و نفوذ خود در منطقه را به نحوی گسترش دادند که اسرائیل مجبور شد عملیات خود در سوریه را با هدف ضربه زدن به حضور ایران، افزایش دهد.

این در حالی است که روزنامه اسرائیل هیوم از درخواست رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل برای زمینه سازی سه جایگزین نظامی علیه برنامه های هسته ای ایران پرده برداشت.

این روزنامه افزود که ارتش اسرائیل به دنبال تدارک برنامه عملیات جدیدی است که با تهدیدات در خاورمیانه هماهنگ باشد، از این رو، درخواست بودجه بیشتری برای وزارت امنیت کرده است که میزان آن، چند میلیارد تخمین زده می شود. و قرار است رئیس موساد، یوسی کوهین، به واشنگتن سفر کند تا جایی که نشست هایی با مسئولان دولت فعلی آمریکا و همچنین دولت منتخب داشته باشد.

بدیهی است که اسرائیل به تهدیدات خود علیه نفوذ روز افزون ایران ادامه می دهد و هماهنگی با واشنگتن تنها به توقف عملیات یا قبول ادامه فعالیتهای ایران در تهدید امنیت اسرائیل یا امنیت دریانوردی بین المللی در دریای سرخ و یا فعالیتهای شبه نظامیان هم پیمان ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن نمی شود.

روز جمعه ایران از آغاز مرحله اول رزمایش های رسول اکرم(ص) با اجرای عملیات مشترکی برای پرتاب موشکها و پهپادهای وابسته به سپاه پاسداران در منطقه صحرای مرکزی این کشور خبر داد و براساس اعلام مرکز رسانه ای سپاه پاسداران، رزمایش ها با اسم رمز مقدس«یا زهرا» آغاز شد و طی آن، تعداد زیادی موشکهای زمین به زمین بالستیک همزمان با راه اندازی پهپادهای هجومی حامل بمب، شلیک شد.

مرحله اول این رزمایش ها با حضور فرمانده کل سپاه، سردار حسین سلامی و فرمانده نیروهای هوا فضا، امیر علی حاجی زاده و جمعی از فرماندهان مسلح در ایران برگزار شد و در جریان آن، موشکهای بالستیک و پهپادهای جدیدی به کار گرفته شد، که توانستند اهداف فرضی دشمن را نابود کنند.

لازم به ذکر است که موشکهای زمین-زمین بالستیک ایران، موشکهای جدیدی با کلاهکهای جدا هستند که می توانند از هوا شلیک شوند، علاوه بر اینکه می توانند به سامانه های دفاعی دشمن نیز نفوذ کنند.

ایران اخیرا رزمایش هایی را در دریای عمان انجام داده بود و هفته گذشته نیز رزمایش پهپادها در شرق این کشور برگزار شد، در حالی که بمب افکن های بی 52 و زیردریایی آمریکایی در منطقه خلیج حضور دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر