سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۳۶۵
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: اتمام پاکسازی آلودگی نفتی دره بهون در صوت تائید اداره حفاظت محیط زیست امکان پذیر است و تا زمانی که تائیدیه نداشته باشد پاکسازی باید تداوم یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، کامبیز عبدالهی عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان گناوه به مناسبت هفته هوای پاک پیرامون اجرای پروژه تکثیر لاور میگو در روستای چاهک این شهرستان اظهار داشت: اداره حفاظت محیط زیست با نامه نگاری‌های انجام شده در رابطه با این طرح مخالف اجرای آن شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: اما با توجه به اینکه متقاضی در صورت مخالفت با طرح اجازه اعتراض دارد در این رابطه نیز جهت بررسی و تصمیم گیری برای رد یا پذیرش پروژه، جلسه کمیته ماده ۱۱ در استانداری بوشهر متشکل از دستگاه‌های مرتبط تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: تا این لحظه پروژه تکثیر لارو میگو در روستای چاهک شهرستان گناوه مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده است.

عبدالهی تصریح کرد: هر طرح یا پروژه‌ای در شهرستان در حوزه محیط زیست ارائه شود بر اساس قانون بررسی و تصمیم گیری در مورد آن انجام می‌شود.

مقابله با شکار پرندگان

وی پیرامون مقابله با شکار پرندگان در شهرستان گفت: در فصل کوخه نشینی پایش مناطق مختلف شهرستان به صورت مستمر توسط این اداره انجام می‌شود و با متخلفان و شکارچیان برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به دو آلودگی نفتی امسال در شهرستان گناوه اضافه کرد: یکی از آلودگی‌های نفتی در مناطق ساحلی شهرستان رخ داد که علاوه بر پاکسازی، به مراجع قضائی معرفی شده و منتظر رأی دادگاه در این زمینه هستیم.

آلودگی نفتی در دره فصلی «بهون»

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه ادامه داد: آلودگی نفتی دیگر در دره فصلی «بهون» در روستای چم شهاب شهرستان در هفته‌های اخیر رخ داده که به محض اطلاع از این آلودگی اقدامات لازم برای پاکسازی و شناسایی منشأ آن آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات پاکسازی و بوم گذاری مواد نفتی این دره از ۱۷ دی ماه جاری توسط نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران در سه نقطه آغاز شده است و هم‌اکنون نیز کارگران شرکت از منشأ در حال پاک‌سازی منطقه هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: اتمام پاکسازی مناطق آلوده نفتی دره فصلی بهون و مسیر آن در صوت تائید اداره حفاظت محیط زیست امکان پذیر است و تا زمانی که تائید محیط زیست نداشته باشد، پاکسازی ها باید تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه در جریان آلودگی نفتی دره بهون، خسارتی به زمین‌های کشاورزی و دریا وارد نشده است و آلودگی تنها در بستر رودخانه بود یادآور شد: در صورت بروز آلودگی نفتی اداره حفاظت محیط زیست به عنوان شاکی وارد عمل می‌شود و مقدار و حجم و وسعت آلودگی را تعیین و به مرجع قضائی اعلام می‌کند که قاضی پرونده دستور و رأی صادر خواهد کرد و در مورد این آلودگی‌ها نیز به همین گونه اقدام شده است.

پرچم‌گذاری شناگاه‌ها

عبدالهی پیرامون تعیین شنا گاه‌های آلوده و غیر آلوده در گناوه گفت: اعلام وضعیت آلودگی یا سالم بودن شناگاه‌های بندر گناوه و نصب پرچم‌های هشداردهنده با همکاری شهرداری به زودی انجام خواهد شد.

وی گفت: شناگاه های این بندر هر دو هفته یک بار توسط این اداره نمونه گیری خواهد شد و اگر تغییری در وضعیت آنها مشاهده شد با تغییر رنگ پرچم‌های نصب شده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی پیرامون دفن پسماند گناوه بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۳ کارگروه پسماند در این شهرستان تشکیل شده است و محل دفن پسماند این شهرستان توسط کارشناسان این اداره به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره محیط زیست گناوه یادآور شد: بهسازی محل دفن زباله شهر گناوه توسط شهرداری در دست اقدام است و اقدامات از قبیل نصب بنر و اطلاع رسانی به مردم بخصوص در حاشیه جاده‌ها انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر