جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۹۸
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۳

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: این رزمایش نشان داد که قدرت بازدارندگی بخصوص قدرت موشکی کشور ما یک حرکت رو به جلو است و توقف و کندی و بازگشت ندارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره رزمایش ترکیبی و مبتکرانه ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این رزمایش که مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی و حاوی پیام‌های زیادی بود.

وی با اشاره برخی پیام‌های این رزمایش بزرگ افزود: این رزمایش نشان داد که قدرت بازدارندگی بخصوص قدرت موشکی کشور ما یک حرکت رو به جلو است و توقف و کندی و بازگشت ندارد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه این رزمایش و نمایش قدرت ارعاب بخش دشمنان و اطمینان بخش دوستان بود عنوان کرد: آزمایش قدرت دفاعی و رفع موانع احتمالی، پیام تولید دانش بومی و ترویج علم جهت دار و مبتکر پرور، اطمینان به مردم کشور و خنثی سازی جنگ روانی دشمنان، وحدت بین سپاه، ارتش و بسیج در معرکه دفاع در برابر دشمن و پیام اینکه نسخه علاج مشکلات کشور در روحیه و مدیریت جهادی است، خلاصه‌ای از پیام‌های رزمایش رزمندگان اسلام است.

وی با اشاره به اظهار نظر برخی از افراد در برابر سخنان رهبری پیرامون ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی انگلیسی و فرانسوی کرونا گفت: این فرمایشات رهبر معظم انقلاب به معنای جلوگیری از واردات واکسن به کشور نبود چرا که ایشان به صراحت اعلام کردند که واردات واکسن کرونا از سایر کشورها مانعی ندارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی اولین کشور در غرب آسیا و همچنین چهارمین کشور بود که واکسن تولید کرد و به مرحله تست انسانی رسید ولی عده‌ای خودباخته با خود تحقیری این تولید داخلی را به تمسخر گرفتند.

امام جمعه گناوه گفت: دغدغه سلامت جامعه برای رهبر فرزانه انقلاب مهمترین امور است و ممنوعیت ورود این واکسن‌ها به دلیل عدم اطمینان و اعتماد به این کشورها است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: امروز خود آمریکایی‌ها حاضر به تزریق این واکسن نیستند و هیچ اعتمادی به این واکسن‌ها نیست و دفع ضرر احتمالی شرعا و عقلا واجب است.

وی با اشاره به وضعیت بازار بورس گفت: بیشترین ضرر در این شرایط بازار بورس شامل سهامداران خرد و عده‌ای که با اعتماد سرمایه خود را وارد بورس کردند می‌شود اما مجلس و قوه قضائیه به عنوان دو قوه نظارتی باید با تدبیر و سنجیدگی و به دور از مواضع هیجانی و برای حمایت منطقی از مردم وارد عمل شده و به دولت کمک کنند و دولت نیز باید این کمک‌ها را مشتاقانه بپذیرد.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: همه مسئولان باید بدانند مهمترین شرط بالندگی و پشتیبان بازار سرمایه، اعتماد سرمایه گذاران حقیقی به بازار است و نباید این اعتماد مردم به بازار و سایر موارد کمرنگ شود.

وی گفت: اعتماد و سرمایه مردم نباید به دلیل برخی کارهای اشتباه و دعواهای سیاسی و جریانی از بین برود چون این سرمایه مردم است و حق مردم نیست که در شرایط تنگنای اقتصادی و سختی معیشت و زندگی دچار صدمات و شوک‌های ناشی از کم تدبیری و ناهماهنگی‌ها شوند و باید این سرمایه اجتماعی را بیشتر احیا و حمایت کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی و وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا بیان کرد: حضرت ام البنین (س) یکی از بانوان و مادر چهار شهید که بعد از نهضت عاشورا رسالت سیاسی و اجتماعی خود را در زنده نگه داشتن حماسه جاوید عاشورای حسینی به زیباترین شکل ممکن به انجام رساند.

امام جمعه با تاکید بر اینکه از شاخصه‌های این بانوی بزرگ ولایتمداری ایشان نسبت به امام زمان خود بود یادآور شد: امروز نقش مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی به تاسی از حضرت ام البنین (س) نقشی بی بدیل و بی نظیر است و صلابت، عزت و قدرت ما در گرو صبر و شکیبایی و ازخودگذشتگی مادران و همسران شهدا است.

وی با اشاره به پایان عمر دوران ریاست جمهوری ترامپ گفت: عمر نحس حکومت تروریست، جانی و خائن ترامپ به پایان رسید و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آمریکا رو به افول و فروپاشی از درون است و حوادث اخیر آمریکا به‌ویژه در دوران پسا انتخابات خصوصاً تصرف کنگره آمریکا نمونه بارز آن است.

وی تصریح کرد: تشدید دو قطبی عوام گرایی و خواص گرایی، تقویت روحیه افراطی ملی گرایی در مقابل منطقه گرایی، تشدید دو قطبی سیاهپوستان و سفید پوستان میراث حکومت ترامپ برای آمریکاست و همه اینها باعث شده تا بایدن با یک کشور شورش زده و نیمه جنگی روبرو باشد و این وضعیت برای رئیس جمهور جدید این کشور یک چالش بسیار بزرگ است.

وی با محکومیت حمله انتحاری در بغداد در روز گذشته بیان کرد: قطعاً این گونه حملات نمی‌تواند داعش را احیا کند و پایان این حکومت توسط سردار دل‌ها، شهید سردار سلیمانی برای ابدیت در تاریخ ماندگار شد و اگر این گروه تروریستی امروز هم به دنبال ناامنی‌هایی هستند راه به جایی نخواهند برد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر