سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۲۲
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان بوشهرگفت: این پارک و شرکت ملی نفت ایران برای استقرار و پیاده‌سازی نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی این شرکت قرارداد یکساله همکاری امضا کرده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحسن بهرامی روز جمعه در این ارتباط افزود: شرکت راهبران پترو پیمان از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم وفناوری خلیج فارس بوشهر  به نمایندگی از این پارک ماموریت اجرای این قرارداد را به عهده دارد.

وی اظهار کرد: راهبرد پارک علم و فناوری خلیج فارس با حضور و فعالیت چنین شرکت‌هایی این است که این پارک به قطب علمی و تخصصی مدیریت دارایی فیزیکی در پهنه جنوبی کشور تبدیل شود.مدیر عامل راهبران پترو پیمان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: براساس این قرارداد این شرکت‌ به نمایندگی از پارک علم و فناوری باید تمهیدات لازم را برای پیاده سازی و استقرار نظام مدیریت دارایی در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت فراهم کند.

حسین شریف پور عنوان کرد: در این پروژه شرکت راهبران پترو پیمان تدوین اسناد پایه نظام مدیریت دارایی شامل خط مشی مدیریت دارایی، و  طرح استراتژیک مدیریت دارایی محصولات و خروجی های اصلی شرکت ملی نفت را به عهده دارد.

وی اضافه کرد: مطالعه و بررسی ساختار حکمرانی مدیریت دارایی و پیشنهاد ساختاری مناسب برای پیاده سازی خط مشی و طرح استراتژیک مدیریت دارایی نیز در دستور کار این پروژه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فناور راهبران پتروپیمان اظهار کرد: همچنین این پروژه ورودی‌های راهبردی را برای ادامه سفر بلوغ مدیریت دارایی در شرکت ملی نفت ایران فراهم می‌کند و در مراحل بعد با تمرکز بر سبد گسترده دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی نفت ایران پروژه‌های عملی و کاربردی بسیاری تعریف می‌شود.

شریف‌پور بیان کرد: با توجه به حجم چند صد میلیارد دلاری دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی نفت ایران و فرسودگی فیزیکی و کهنگی تکنولوژیک بخش بزرگی از این دارایی‌ها، قرارداد استقرار و پیاده سازی نظام مدیریت دارایی در شرکت ملی نفت ایران کلیدی‌ترین و حساس ترین قرارداد مدیریتی این شرکت در سال های اخیر است.

وزارت نفت، از سال ۹۳ موضوع نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی را به صورت جدی در دستور کار قرار داده ‌است و در آخرین بازنگری خود در چند سند راهبردی بالادستی، چهار شرکت اصلی زیرمجموعه این وزارت و شرکت‌های تابعه آنها را به استقرار، پیاده سازی، استاندارد سازی و بهینه سازی نظام مدیریت دارایی فیزیکی بر اساس استانداردهای بین المللی ملزم کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر