سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۵۵۲
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: به دلیل تغییر کاربری‌های غیرمجاز و عدم رعایت حریم‌ها، ۲۱۶ مورد از بناهای غیرمجاز در گورکات استان بوشهر قلع و قمع شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی جمادی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: مقابله با تغییر کاربری‌های غیرقانونی و زمین‌خواری را به صورت جدی در دستور کار داریم و به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی از ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با تصرف زمین‌های دولتی، ملی و منابع طبیعی برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه با حکم دستگاه قضائی بیش از هزار هکتار اراضی تصرفی به بیت‌المال برگشته است افزود: سال گذشته نیز هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی تصرفی به بیت‌المال برگشته بود.

حفظ کاربری اراضی کشاورزی

وی خاطرنشان کرد: در منطقه گورکات شهرستان تنگستان شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز فراوانی بودیم که با بررسی شکایت‌ها، با حکم دستگاه قضائی ۲۱۶ مورد از این بناهای غیرمجاز قلع و قمع شد.

جمادی با اشاره به پیگیری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیریت جهاد کشاورزی در این زمینه افزود: این قلع و قمع‌ها در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در حریم جاده‌ها اجرا شد.

وی با اشاره به تخریب ۸۵ هکتار تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در حریم راه‌ها و مناطق روستایی بیان کرد: ارزش تقریبی این مجموعه قلع‌وقمع شده حدود ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر