جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۶۴۶
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: نظام مردم سالار دینی مبتنی بر انتخابات است و احزاب بی تردید نقش اساسی و موثری در نهادینه کردن حضور مردم در این عرصه دارند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، محمد تقی ایرانی در نشست با اعضای خانه احزاب استان بوشهر افزود: به هیچ وجه نمی‌توان نقش احزاب را در سپهر سیاسی به ویژه در عرصه انتخابات نادیده گرفت و به هر میزان که احزاب عملکرد بهتر و موثرتری داشته باشند انتخابات نیز باشکوه‌تر می‌شود.

ایرانی با بیان اینکه دنیا راهی جز دموکراسی و مراجعه به صندوق‌های رای ندارد اضافه کرد: مردم در تعیین سرنوشت خود، هم حق و هم تکلیف دارند و امید می‌رود انتخابات ۱۴۰۰ با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

وی با تاکید بر ارتباط بیشتر احزاب با مردم گفت: احزاب باید در موارد و مسائل مختلف در کنار مردم باشند و مشکلات آنها را منتقل کنند و رفتار آنها به گونه‌ای باشد که مورد اعتماد مردم قرار بگیرند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: نقش احزاب در استان بوشهر در مسائل و مشکلات مردم بسیار کم رنگ بوده و به غیر از مسائل سیاسی و هنگام انتخابات هیچ کنشی ندارند که این قابل قبول نیست.

ایرانی اظهار کرد: احزاب علاوه بر کار سیاسی باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی حضور فعال و موثری داشته باشند و اگر در این شرایط جامعه فریب پوپولیسم و عوام‌فریبی را بخورد احزاب مقصر هستند چون آنها باید مردم را راهنمایی و آموزش دهند تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

وی گفت: وجود سلیقه‌های مختلف باعث برگزاری انتخاباتی رقابتی می‌شود و همین امر افزایش مشارکت مردم را به دنبال دارد و اگر مردم به مجری و ناظر انتخابات اعتماد داشته باشند، شک نکنید مشارکت افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه آینده کشور منوط به حضور حداکثری مردم در انتخابات است اظهار کرد: هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد مشروعیت نظام در دنیا تقویت شده و در دنیا احترام و جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی محکم می‌شود.

وی اضافه کرد: با تدابیر مسئولان و مردم و رعایت مسائل بهداشتی وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور بهبود یافته و امید می‌رود شاهد بهتر شدن روند باشیم به گونه‌ای که حتی یک فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس نداشته باشیم.

ایرانی افزود: در حوزه معیشت و رضایتمندی مردم، دولت گام‌های خوبی برداشته و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، اما ابعاد تحریم‌ها، تعطیلی و قرنطینه به سبب شیوع ویروس کرونا سبب شده کسب و کار مردم از رونق بیفتد.

وی گفت: همایش بزرگ هم اندیشی احزاب در استان بوشهر با موضوع انتخابات و با حضور همه احزاب استان برگزار می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره های عشایری در تاریخ ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر