پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۲۹۹
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: بهره‌برداری و اجرای ۱۱ طرح تولیدی و ۲ طرح زیرساختی شیلاتی با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان آغاز شده‌است.

به گزارش فکرشهر، علی بازدار روز جمعه در حاشیه عملیات اجرایی اسکله شناور صیادی بندر دیر افزود: از این شمار ۶ طرح شامل یک مجموعه ۲۰  مزرعه‌ ۲۵ هکتاری پرورش میگو , فاز دوم ۲ طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت هزارتن، یک طرح تولید جلبک اسپرولینا، یک طرح پرورش زالو و فاز اول بندر صیادی شیف به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی هفت طرح شیلاتی نیز در ایام دهه فجر در استان بوشهر آغاز می‌شود ادامه داد: این طرح شامل ۲ طرح پرورش ماهی در دریا با ظرفیت ۱۵۰۰ تن، ۲ طرح پرورش میگو شامل ۱۸ مزرعه پرورش میگوی ۲۵ و ۵۰ هکتاری، ۲ کارگاه تکثیر میگو با ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون قطعه لارو و طرح ساماندهی بندر صیادی دیر که عملیات اجرائی آنها آغاز خواهد شد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: کل اعتبارات پروژه‌های افتتاحی و اجرایی ۳۷۰ میلیارد تومان است که عمده سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های شیلاتی را از آورده بخش خصوصی و بانک‌ها و تنها ۱۷میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این حجم اعتبار از درآمدهای عمومی دولت است که نشان از رشد سرمایه‌گذاری مردم در طرح‌های شیلاتی در این استان دارد.

وی بیان کرد: اسکله شناور صیادی بندر دیر با سه سازه هرکدام بطول ۲۷متر، هشت قطعه انگشتی روی هر بازو ۶ عدد پنج متری و دوتا ۶ متری با ظرفیت پهلوگیری ۵۰قایق بطور همزمان اجرا می‌شود.

بازدار اضافه کرد: سازه‌های جانبی شمع کوبی به تعداد ۹نقطه و پدهای بتنی و رمپ دسترسی، وضعیت عملیات شمع‌کوبی و همه شمع‌ها ساخته و به محل حمل شده، پدهای بتنی درحال اجرا است و عملیات شمع کوبی به محض واردشدن بارج به بندر اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر