جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۹۶۵
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: شهرستان دیلم با میزبانی از هفت شهید گمنام، بار دیگر پذیرای یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز وفات حضرت زینب (س) می‌شود. ‏ ‏

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در شهرستان دیلم هفت شهید گمنام آرمیده‌اند که از این مجموع  آرمگاه پنج شهید در شهر دیلم و ۲ شهید در بندر امام حسن به خاک سپرده شده‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است هشتمین شهید گمنام در دانشگاه آزاداسلامی واحد دیلم در ۹ اسفند (۱۵ رجب) همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س) به خاک سپرده شود.

به منظور استقبال از پیکر این شهید گمنام، نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی در محل دفتر امام جمعه این شهر با حضور مدیرکل دفتر نشرآثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر و مسئولان شهرستان دیلم برگزار شد.

مدیرکل دفتر نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در این نشست گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، امروز شاهد افتخارات و اوج سربلندی ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی هستیم که بخش عمده‌ای از این دستاورد سهم شهدا است که با جانفشانی و ایثار از میهن و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع کردند.

سرهنگ پاسدار علیرضا غریبی افزود: آیین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در شهرستان دیلم به دلیل شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و باشکوه برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: نحوه استقبال و تشییع و تدفین یک شهید گمنام در دیلم پس از برگزاری نشستی در مرکز استان بوشهر ابلاغ خواهد شد.

امام جمعه دیلم گفت: شهدا، هدایت‌گر جامعه و آرمگاه آنها قرارگاه فرهنگی و سازندگی انسانی است.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: حضور شهدای گمنام در شهرستان دیلم یک موهبت الهی است و آمادگی لازم برای میزبانی از دیگر شهدای گمنام در این شهرستان وجود دارد.

وی اظهارکرد: باتوجه به شرایط کرونایی، برنامه‌ریزی لازم برای آیین استقبال و تدفین شهید گمنام با رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

ابوالقاسم تربیت رئیس بنیادشهید و ایثارگران دیلم گفت: به منظور استقبال باشکوه از شهید گمنام، هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم با حضور دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواهد شد.

در این نشست ، پس از بحث و تبادل نظر تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ شد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر دارای ۸۰  شهید دوران دفاع مقدس و ۷ شهید گمنام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر