شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۰۳۰
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز مدارس عادی این استان متقاضی دریافت تبلت بودند که تاکنون افزون بر هفت هزار تبلت تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیمراد کرمی روز چهارشنبه در این ارتباط بیان کرد: در زمان حاضر سه هزار نفر از این دانش‌آموزان همچنان تبلت ندارند که در حال رایزنی برای تامین و برطرف کردن نیاز آنها هستیم.

وی افزود: همه نیاز دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر به تبلت با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد برطرف شده‌است و هیچ دانش‌آموز استثنایی این استان بدون تبلت نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در ارتباط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال جاری گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که جامعه با آن مواجه شد، مساله ترک تحصیل دانش‌آموزان پررنگ‌تر شده‌است.

وی افزود: بر اساس آمار پالایش نشده که از وزارت آموزش و پرورش دریافت شد یکهزار و ۷۲۰ بازمانده از تحصیل در استان بوشهر وجود دارد که از این میزان ۸۲۰ کودک دارای شرایط در پایه اول ابتدایی ثبت نام نکرده‌اند.

 مدیرکل اموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: این آمار تاثیر عواملی مانند مهاجرت به استانی دیگر و برخی از دیگر عوامل موثر را در نظر نگرفته است و پیش‌بینی می‌شود با بررسی و خالص کردن آمار این رقم کاهش یابد.

کرمی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ابتدایی بوشهر تحصیل می‌کنند، یادآور شد: سال گذشته ۴۲۷ نفر به چرخه آموزش برگردانده شدند و ۶۵۶ دانش آموز از تحصیل بازماندند.

وی اظهار کرد: بازگردان بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش است و در این ارتباط نهادهایی چون استانداری، کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری، بخشداران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و بویژه ثبت احوال می‌توانند با بخش آموزش همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: آمار دریافت شده پالایش و با نام، محل زندگی و مشخصات دانش‌آموزران تثبیت می‌شود و از خرداد تا پایان شهریورماه فرصت داریم برای بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده به چرخه آموزش اقدام کنیم.

کرمی عنوان کرد: فقر مالی خانواده‌ها، بی علاقگی به تحصیل، بی‌سرپرستی و بدسرپرستی، ازدواج، اشتغال، بیماری خود یا والدین دانش‌آموزان، کوچنشینی عشایر، مهاجرت به خارج و جذب در بازار کار کاذب از عوامل عمده ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

وی گفت: تشکیل کارگروه ویژه‌ای با این موضوع در مناطق مختلف استان، صدور ابلاغ نامه مداخله نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و تامین اجتماعی توسط فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش برای جذب دانش‌آموزان، همکاری نهادهای توانمند در تامین اعتبار و استفاده از ظرفیت خیران برای برطرف کردن موانع بازماندگی ناشی از مشکلات معیشتی از پیشنهادها و اقدامات آموزش و پرورش برای بهبود مساله ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

کرمی اضافه کرد: شناسایی دانش‌آموزان برای بازگرداندن به چرخه تحصیل با تمهیدات مشاوره‌ای، کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی برای پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزانی که در محل آنها مدرسه وجود ندارد، تمهیدات تشویقی برای مدیران مناطقی که بیشترین جذب بازماندها و طرح مساله در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر برای ایجاد حساسیت در میان اعضا برای کمک به جذب دانش‌آموزان از دیگر راهکارهای موثری است که در این زمینه دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: ثبت احوال استان بوشهر می‌تواند در زمینه تثبیت و خالص کردن آمارها به منظور پیگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل همکاری بسیار موثری با اداره کل آموزش و پرورش داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر