جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ حكايت شورا و شورائيان
فکرشهر- سيد فريورموسوی: اگر روزی گفتند در آسمان جزيره خارگ، بشقاب پرنده ای رويت شده است، بايستی براحتی باورمان شود اما اگر روزی گقتند طرح جامع شهری تان به تصويب رسيده است، بايستی تعجب كرد و به حال راوی خبرخنديد...
کد خبر: ۸۴۱۰۷
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

فکرشهر- سيد فريور موسوی: اگر روزی گفتند در آسمان جزيره خارگ، بشقاب پرنده ای رويت شده است، بايستی براحتی باورمان شود اما اگر روزی گقتند طرح جامع شهری تان به تصويب رسيده است، بايستی تعجب كرد و به حال راوی خبرخنديد! 

به گزارش «فکرشهر»، اين روزها به باور مردم و شهروندان خارگی توهين می شود، ايشان را به عنوان مردمی كه كاری برايشان انجام نشده است و اما هميشه شكرگزارند. مورد مثال قرار می دهند و... تا چند صباحی ديگر ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز می شود و در اين ميان شعارهای تبليغاتی و بنرهای چند متری دوباره و دوباره دیده و شنیده می شود و به دارها آويزان می گردد. دوباره فريادهای بلند نامزدها در هوا جاری خواهد شد كه من چنان هستم و چنين كنم و... دوباره بايستی  در انتظار رونق فروشندگان سانديس و كيك بود كه فقط د راين برهه از زمان به اندازه چهار سالشان فروش خواهند داشت! 

انتخابات در هر سطح و هر نوعی كه باشد، شور و هيجان خاص خودش را به دنبال داشته و دارد اما سالهاست كه مردم از انتخابات خيری نديده اند علی الخصوص انتخابات رياست جمهوری، مجلس و اين آخری انتخابات شوراهای شهر و روستا. آنقدر به مردم دروغ گفته ايم كه اين مردم ديگرحرف راست را باور ندارند! آنقدر با احساسات اين مردم بازی كرده ايم كه ديگر نای ناله كردن ندارند! و آنقدر وعده  و وعيد به آنها داده ايم كه ديگر برايشان مهم نيست كه قيمت فردای نان چقدر خواهد بود!!! 

در اين ميان اعضای منتخب شورای اسلامی شهر خارگ هميشه با انتخابی ميمون از سوی اهالی و شهروندان اين جزيره انتخاب شده و بدون مشكل مشغول به كارشده اند اما هميشه و طی ساليان گذشته و متاسفانه دعواهای درون شورايی اعضا به گونه ای بوده كه نه تنها دردی از هزاران درد اين مردم دوا ننموده است بلكه جنگ بر سر تصاحب قدرت و رئيس بازی های پارلمان شهری(منظورجنگ قدرت در ميان اعضای شورا مي باشد) باعث شده تا خدمت به مردم از يادها رفته و دردهای ديگری به دردهای قبلی ايشان اضافه شود. 

به ياد سخن امام راحل و سفر كرده مان می افتيم كه می گفت: «ميزان، رای مردم است». اما امام نيست تا از او بپرسيم كدام مردم؟ مگر قرار نبود با تشكيل شوراها، مشكلات مردم و كارهای جاری در شهرداری ها سهل تر و آسان تر حل و فصل گردد؟ پس چرا سالهاست كه يك چنين حركتی را ما از سوی شورانشينان در اين جزيره زيبا با مردمانی آرام  و ولايت مدار نمي بينيم؟ از منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر جزيره خارگ سوال داريم كه عليرغم اعتماد مردم به شما، وضعيت درخواست های ايشان به كجا رسيده است؟ درخواست های محقانه ای كه تاكنون هيچكدام جامه عمل بر تن نكرده و هيچ يک از آن ها مرتفع نگرديده است. درخواست ها و مواردی چون: مصوب كردن طرح جامع شهری خارگ، طرح آبفای خارگ، تردد دريايی اهالی و سهولت در تردد هوايی، اشتغال جوانان خارگی، كارت تردد اهالی، خريد كشتی مسافربری برای اهالی بومی خارگ، اخذ هزينه آلايندگي از شركت های نفتی مستقر در خارگ، سامان دادن به وضعيت ورزش بيمار و بي تحرک خارگ، ايجاد فضاهای مناسب جهت تفريحات سالم برای خانواده ها، تاسيس و راه اندازی دفتر پليس+ 10، خدمات كشتيرانی در مسيرهای دريايی خارگ به بوشهر و گناوه و بالعكس! كداميك از اين مشكلات حل شده است؟ قدرت و جنگ بر سر آن بدترين بيماری در پارلمان شهری است كه گريبانگير اهالي آن در اين جزيره به نوعی متروک و دور افتاده شده است. متروک و دور افتاده از اين نظر كه هيچ مسوولي درد وم شكلات اين مردم را نمي بيند. انتخاباتی ديگر در راه است و قول و قرارهای دروغين ديگری بر سرزبانهاست...

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر