سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۱۴۷
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: گوجه‌کاران جنوب استان بوشهر با مشکل فروش محصول مواجه هستند و مسئولان باید تلاش جدی برای رفع این مشکل داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک ایام میلاد حضرت علی (ع)، اظهار داشت: در کنار شناخت و معرفت نسبت به امیرالمومنین، سیره و روش ایشان را در زندگی به کار گیریم.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه کارگزاران نظام اسلامی باید این شخصیت را به عنوان الگو انتخاب کنند، افزود: اقشار مختلف جامعه بویژه روحانیون در این ایام مبارک با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج اندیشه‌های ناب علوی و سیره عملی امام علی (ع) و اهل‌بیت بیشتر تلاش کنند.

وی با تبریک میلاد حضرت علی اصغر (ع) بیان داشت: پیشنهاد می‌دهیم در این روز به نیت برطرف شدن بلای کرونا، قربانی داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: متأسفانه بخاطر برخی بی مبالاتی‌ها شاهد شیوع دوباره کرونا هستیم که باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مناسبت‌های مذهبی در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، عنوان کرد: در جاهای دیگر مانند مجالس عروسی و ختم هم باید رعایت کنند.

خطیب جمعه بندر دیر با اشاره اینکه اگر بخاطر شرایط کرونایی به ما اعلام کنند نمازجمعه برگزار نشود ما تابع هستیم، اضافه کرد: البته در نمازجمعه فاصله گذاری اجتماعی مراعات می‌شود اما در مجالس عروسی و تشییع جنازه متأسفانه به نکات بهداشتی و فاصله توجه نمی‌شود.

وی با گرامیداشت یاد شهدای روحانیت، خاطرنشان کرد: هزاران نفر از روحانیون و طلاب ما در دفاع مقدس به صورت رزمی و تبلیغی حضور داشته‌اند.

حسینی تصریح کرد: علت اصلی دشمنی‌ها با ملت ایران، ایستادگی جمهوری اسلامی مقابل سلطه گری دشمنان است.

وی بیان کرد: برای مقابله با دشمنان باید هویت و شخصیت خود را مستحکم کنیم که راه آن تقویت زیربنای فکری خودمان یعنی اسلام است.

امام جمعه بندر دیر افزود: در کنار زیربنای فکری محکم، مسئله خسته و ناامید و نادانسته وارد نقشه دشمن نشدن نیز اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب را مدنظر قرار دهیم، ادامه داد: در برخی موارد مانند بحث معیشت و شکاف اقتصادی مشکلاتی داریم که قابل قبول نیست اما می‌توان با استفاده از دستاوردها و رویش‌های انقلاب این ضعف‌ها را برطرف کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه انتخابات برای کشور ما فرصت بزرگی است، ابراز کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات امنیت بیشتر برای ما به ارمغان آورده و دشمن را به عقب می‌راند.

وی عنوان کرد: در انتخابات حضور پرشور و انتخاب مناسب داشته باشیم و نیروی کارآمدی را انتخاب کنیم تا آینده کشور تضمین شود.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه سیاست قطعی ایران اسلامی درباره برجام، اقدام عملی آمریکایی‌ها در لغو تحریم‌ها است، گفت: تا آمریکایی‌ها تحریم‌ها را لغو نکنند بازگشتشان به برجام سودی برای ما ندارد.

وی با بیان اینکه هرساله کشاورزان گوجه کار شهرستان با مشکل فروش محصول مواجه هستند و فکر اساسی نشده است، خاطرنشان کرد: افت قیمت گوجه فرنگی از آذرماه شروع شده و ما از مسئولین درخواست می‌کنیم هم اکنون به حال کشاورزان فکری کنند و هم اینکه در رابطه با کارخانه رب گوجه فرنگی و فرآورده‌های دیگر تدبیری بیاندیشند.

حسینی با اشاره به برخی ناامنی‌ها در اسکله دیر و سرقت موتور قایق‌ها، افزود: وقتی مردم لنج و قایق خود را در اسکله می‌گذارند از نظر امنیتی باید دستگاهی مسئولیت بپذیرد و پاسخگو باشد و اگر از آقایان ساخته نیست اعلام شود تا مردم خودشان فکری به حال خود کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر