جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۵۵۳
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: هم زمان با آغاز گرده افشانی درخت خرما، دوره بیمه پذیری نخیلات استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی در تشریح این خبر بیان کرد: طبق روال همه ساله دوره بیمه پذیری نخیلات از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و معمولا تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد .

غلامعلی حسینی پناه افزود: با عنایت به اینکه بیمه محصول خرما عوامل خطر مختلفی را زیر پوشش خود دارد و همه ساله بنا به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان بوشهر خسارت های جبران ناپذیری به کشاورزان هم استانی وارد می شود لذا از همه بهره برداران و خصوصا نخلداران درخواست کرده در جهت بیمه محصول خود از ابتدای دوره اقدام نموده، چرا که خطراتی که اتفاق می افتد با توجه به پیشرفت مراحل رشدی محصول متفاوت است. مانند دوران گل دهی و گرده افشانی که در اسفند و نیمه اول فروردین ماه است در صورت وقوع باران باعث عدم تلقیح و عارضه «سیس» در میوه می شود لذا بیمه گذارانی که تا 15 فروردین بیمه نامه دریافت نکرده باشند مشمول این خسارت می شوند. 

وی ادامه داد: برای اولین بار در استان نخیلات نیز زیر پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرند. موضوعی که همه ساله در استان اتفاق می افتد و خسارت های سنگینی را به این قشر کشاورزان تحمیل می کند. 

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی تصریح کرد: با توجه به عملکرد خوب صندوق بیمه در حمایت از کشاورزان هم استانی و ذهنیت مثبت همه بهره برداران در سال زراعی جاری نیز امیدواریم شاهد استقبال کم نظیر نخلداران عزیز باشیم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر