جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۵۶۰
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸

فکرشهر: رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: شناخت شاخص‌های اساسی زیست محیطی و آشنایی با قوانین و مقررات جاری کشور در موفقیت مطالبه‌گری‌های زیست محیطی مردم تاثیر اساسی دارد.

به گزارش فکرشهر، مهران فقیه روز شنبه در گفت‍‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: امروزه چالش‌های حفاظت از محیط زیست به مساله‌ای جهانی تبدیل شده و توجه عمومی مردم به این مسائل بسیار پررنگ‌تر از گذشته است  و این مساله در استان بوشهر نیز نمود دارد.

وی یادآور شد: در سال های اخیر نقش مردم در مقابله با آلودگی‌ها و تخریب زیست محیطی از سوی سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها، صنایع و دستگاه‌های اهمیت و تاثیر بسیاری پیدا کرده‌است و مطالبه‌گری  عمومی و گروه‌های مردم نهاد در این زمینه بسیار به چشم می‌خورد.

فقیه ادامه داد: لازمه موفقیت و اثرگذاری این پویش‌های مطالبه‌گرانه، علاوه بر آشنایی کامل با مولفه‌های اصلی محیط زیست و شناخت قوانین وضع شده در ارتباط با موضوع مورد مطالبه، فعالیت گروهی و دنبال کردن اهداف جمعی است که لازمه آن آگاه سازی مردم و همراه کردن آنها است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست استان بوشهر اذعان کرد: یکی از مسائلی که تاکنون سبب شده‌است برخی از پویش‌های زیست محیطی در استان بوشهر ثمربخشی کافی را نداشته باشد برخورد احساساتی با مساله است که سبب می‌شود این حرکت از هدف مورد مطالبه فاصله گرفته و به نتیجه نرسد.

وی تاکید کرد: تخصص، پیگیری علمی و تحقیق و کسب آگاهی همه‌جانبه از اصول ضروری در مطالبه‌های مرتبط با محیط زیست است که سازمان‌های مردم نهاد باید بیش از پیش به آن توجه نشان دهند.

فقیه با اشاره به رویکرد مثبت اداره کل محیط زیست استان بوشهر به سازمان‌های مردم نهاد و پویش‌های مردمی این حوزه، گفت: این اداره کل همواره با سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از آلودگی‌ها و سایر مسائل محیط زیستی همراه بوده‌ و مطالبات به حق و بجای آنها را پیگیری کرده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر