سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۶۵۸
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: اعمال محدودیت کرونایی و بسته بودن ورودی‌های این شهرستان بویژه گلوگاه شهید موسوی از سمت استان خوزستان همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی روز دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل دیلم افزود: با توجه به هم مرزبودن این شهرستان با سه استان بویژه خوزستان، مسئولیت اعضای ستاد را در کنترل کامل مبادی ورودی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی  بیشتر می‌کند.

وی اظهارکرد:  مردم شهرستان دیلم نباید در برابر ویروس کرونا دچار عادی انگاری شوند و  به هیچ وجه نسبت به استفاده از ماسک و شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی و دریغ نکنند.

فرماندار دیلم گفت:  از بدو شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۳۶ بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شدند و  ۲۸ نفر فوت کردند و  روزانه ۳ تا ۴ نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

وی ادامه داد:  اعمال گشت‌های‌نظارتی در سطح شهرستان برای نحوه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط تا پایان سال باید به صورت مستمر انجام شود.

دشتی گفت: سواحل شهرهای دیلم و امام حسن و پارک جنگلی عامری مسدود شده‌است و  از برپایی هرگونه چادر در نقاط گردشگری بویژه سواحل جلوگیری می‌شود.

وی افزود: سپاه و بسیج با نیروی انتظامی در کنترل مبادی ورودی شهرهای دیلم و امام حسن بویژه در روزهای تعطیل همکاری کنند.

رئیس ستاد پدافندغیرعامل دیلم اظهارکرد: ورود و خروج ملوانان شناورها با اعمال تست تشخیص کرونا  و فعالیت در گمرک با نظارت بر پرتکل‌های بهداشتی با محوریت بهداشت و درمان و همکاری اداره بندر، فرماندهی دریابانی، گمرک، تعاونی لنجداران به صورت مستمر کنترل می شود.

وی افزود: : کارکنان ادارات و نیروهای شرکت‌های تعاونی وانت بارها و تخلیه کالا در گمرک باید از ماسک استفاده کنند.

دشتی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به اجرای مصوبه ستاد کرونای استان مبنی بر کاهش یک سوم حضور کارکنان ادارات با اولویت بیماران خاص و زمینه‌ای، زنان باردار و دارای کودک معلول و جانبازان شیمیایی اهتمام داشته باشند و درصورت هرگونه مشکل، مسئولیت متوجه رئیس دستگاه خواهد بود.

فرماندار دیلم اظهارداشت: از برگزاری هرگونه ورزش‌های جمعی و گروهی و اعزام تیم‌های ورزشی  به خارج  و از دیگر نقاط  به شهرستان دیلم جلوگیری شود.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی همراهی مردم در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با محوریت ائمه جمعه و مسئولان فرهنگی بویژه در زمینه برگزاری مراسم عروسی و تشییع و تدفین اموات بسیار لازم و ضروری است.

دشتی با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه اردوی دانش آموزی ممنوع است گفت: رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌های حضوری  برای رفع اشکال درسی با تعداد معدود  دانش‌آموز و کاهش ساعات حضور مدنظر قرار گیرد.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد و در وضعیت زرد کرونایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر