چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۶۹۶
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: برترین های شانزدهمین دوره جشنواره ملی داستان نویسی رضوی استان بوشهر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این جشنواره همزمان با هجدهمین دوره از جشنواره ملی امام رضا علیه السلام با هدف گسترش و توسعه فرهنگ منور رضوی و همچنین تولید آثار فاخر و گسترش فعالیت‎های ادبی و فرهنگی مرتبط با سیره اهل بیت برگزار شد.

فاطمه کرم پور افزود: با برنامه‏ ریزی صورت گرفته هفدهمین دوره جشنواره ملی داستان نویسی رضوی نیز در سال ۱۴۰۰ به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی گفت: شانزدهمین جشنواره ملی داستانی نویسی رضوی در استان با حضور ۳۵۰ شرکت کننده از ۲۵ استان کشور برگزار شد که در نهایت ۱۷ نویسنده موفق به کسب رتبه‏‌های برتر شدند.

کرم پور افزود: این جشنواره با ۲ محور داستان‎های بلند و کوتاه در سه گروه سنی زیر ۱۸ سال، بالای ۱۸ سال و دانشجویی برگزار شد که شرکت‎کنندگان آثار فاخری را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی گفت: در رده سنی زیر ۱۸ سال و در بخش داستان کوتاه دنیا اسکندرزاده (تهران) و حدیث محمودی (زنجان) حائز رتبه‏های اول و دوم شدند و بهار نوروزی و الهه هدایتی نیز هر دو از تهران به عنوان سوم مشترک دست پیدا کردند.

کرم پور افزود: در بخش داستانک رده سنی زیر ۱۸ سال نیز دنیا اسکندرزاده و بهار نوروزی هر دو از تهران به عنوان‎های نخست و دومی رسیدند که نفر نخست موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال شد و به نفر دوم نیز لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش پنج میلیون ریال اهدا شد.

وی گفت: در بخش داستان بلند رده سنی بالای ۱۸ سال نیز لیلا امانی (همدان)، عابدین زارع (فارس) و محدرضا بستک (تبریز) به ترتیب حائز رتبه‌های برتر جشنواره شدند.

مظفری افزود: رتبه اول این بخش موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش ۳۰ میلیون ریال شد و به نفرات دوم و سوم لوح برنده لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ترتیب به ارزش ۲۵ و ۲۰ میلیون ریال شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر