چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ پیگیری آخرین وضعیت یک معضل همیشگی در خارگ
فکرشهر: از مسوولین مربوطه باید پرسید آیا غرق شدن قایق در مسیر گناوه و یا غرق شدن اتوبوس دریایی را که چندین سال پیش منجر به فوت تعدادی از دانشجویان این جزیره شد، فراموش کرده اید؟!
کد خبر: ۸۴۷۰۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: سال هاست كه مردم جزیره «خارگ» از تردد دریایی و سفر به آن طرف آب ها رنج برده و می برند و متاسفانه در این میان نه مسوولی با گوش شنوایش می شنود و نه فریادرسی به فریاد حق خواهانه ایشان می رسد! تردد دریایی كه عمده ترین راه مسافرت مردم این جزیره ثروتمند به شمار می آید، بعد از رفتن كشتیرانی «والفجر»، به كابوسی برای مردم تبدیل شده است و متاسفانه با تمامی پیگیری های انجام شده تا به حال این مشکل قدیمی هنوز رفع نشده است .

به گزارش «فکرشهر»، در این روزها شاهد هستیم که گاهی ترددها کنسل می شوند و با کمال تعجب مجددا شاهد تردد مسافرین با قایق های باری ناایمن هستیم.

مسوولین پایانه مسافربری دریایی خارگ، علت اصلی کنسل شدن ترددها در دو مسیر بوشهر و گناوه، را به حد نصاب نرسیدن مسافرین شناور اعلام می‌کنند که در نهایت باید گفت این مساله سبب می شود به دلیل عدم توجیه اقتصادی برای مالک شناور، ترددها کنسل بشوند. 

شناورهایی مثل «اروس مهیار» در مسیر بوشهر و «مهبد» در مسیر گناوه  در روزهای اخیر صرفا به دلیل کمبود مسافر تردد خود را کنسل کردند چراکه حمایت مطلوبی از صندلی های خالی این شناورها صورت نمی گیرد.

پس از پیگیری های مسوولین مربوطه در بخشداری، شورای شهر و عملیات عمومی سبب شد تا امتیاز چارتر و حمایت از ۱۴۰ صندلی برای شناورهای فعال در مسیر خارگ ـ بوشهر و گناوه  محقق شود که در حال حاضر صرفا برای یک شناور (سورو بندر) مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما باید پرسید چرا این نوع حمایت برای کلیه شناورهای فعال در مسیر به درستی انجام نمی گیرد تا از کنسل شدن صرفا به دلیل کمبود مسافر جلوگیری شود؟؟

به عنوان مثال، اگر امروز سه شنبه از صندلی های خالی شناور مهبد حمایت می شد، نیاز به کنسل کردن تردد نبود و همچنین مسافرین به جای مانده در جزیره ناچار نبودند با قایق های باری و ناایمن به گناوه سفر کنند.

از مسوولین مربوطه باید پرسید آیا غرق شدن قایق در مسیر گناوه و یا غرق شدن اتوبوس دریایی را که چندین سال پیش منجر به فوت تعدادی از دانشجویان این جزیره شد، فراموش کرده اید؟!

چه کسی مجوز تردد با قایق ها را صادر می‌کند؟؟

در صورت غرق شدن مجدد این قایق ها، چه کسی مسوولیت را می پذیرید؟  بخشداری؟ اداره بندر؟ دریابانی ؟ شورای شهر؟ یا...؟!

به گزارش «فکرشهر»، درحالی که تردد شناورها به دلایل مطرح شده یکی پس از دیگری کنسل می شوند، مردم همچنان با قایق های باری و ناایمن تردد می کنند، قسمت نگران کننده تر این است که این ترددها جلوی چشم مسوولین مربوطه انجام می شود و کسی پاسخگو نیست.

 با نیم نگاهی به عكس های ارسالی یكی از شهروندان خارگ، متاسفانه و به دلیل مشكلات اهالی این جزیره و به ناچار، مردم با قایق های غیراستاندارد و ناایمن تردد می کنند كه این خود، بزرگ ترین خطر برای جان مسافران این قایق ها محسوب می شود، اما سوال این جاست كه چرا اداره بندر و دریانوردی گناوه به یك چنین قایق های غیرایمنی مجوز خروج و حمل مسافر را می دهد.

 اینک اگر وضعیت بحرانی تردد دریایی مسیر خارگ به گناوه و بالعكس، بررسی و حل و فصل نشود، باید خدای ناكرده در انتظار چند فاجعه انسانی در این مسیر بود!؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر