پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۷۰۷
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر تسریع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر با کمبود منابع آبی روبرو است و باید تلاش شود که تأسیسات آب‌شیرین‌کن در سریع‌ترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش عمده‌ای از آب شرب مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های همجوار تأمین می‌شود و در فصول گرم سال مردم با بحران آب و جیره بندی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تنش‌های آبی و تأمین بخشی از آب مورد نیاز استان لازم است آب‌شیرین کن هایی با ظرفیت مناسب در سطح استان راه اندازی شود.

جمیری خاطرنشان کرد: به همین منظور شرکت مجری آب‌شیرین‌کن نظر از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای اخذ تسهیلات برای احداث آب شیرین کن با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در شهر بوشهر به بانک معرفی شده است.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت اجرای این پروژه در دیدار با مدیرعامل بانک مربوطه درخواست تسریع در اعطای تسهیلات به شرکت مجری را پیگیری کردیم و مقرر شد برای پرداخت این تسهیلات اقدام فوری صورت گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات اعضای تعاونی مسکن آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: تعدادی از اعضای تعاونی مسکن آموزش و پرورش شهرستان بوشهر به دلیل مشکلاتی که برایشان ایجاد شده بود درخواست بخشودگی سود دوران مشارکت تسهیلات دریافتی و حداکثر بخشودگی جرایم تأخیر را داشتند که مدیرعامل بانک دستور دادند در این زمینه حداکثر همکاری به عمل آید.

وی ادامه داد: در این نشست برای افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مدیران استان از مبلغ ۲۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال و افزایش سهمیه وام‌های قرض الحسنه استان پیگیری شد و مدیرعامل بانک برای اختصاص سهمیه ماهیانه به استان موافقت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر