پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۷۹۰
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در بوشهر، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیگیر ورود و پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی حامل کالای اساسی به این بندر باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: این بندر از لحاظ زیرساختی شرایط بسیار خوبی برای ورود کشتی‎‌های ۳۰ هزارتنی دارد که باید برای رونق آن از ظرفیت ایجاد شده به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: در مقطعی برای واردات روغن و نهاده‎‌های دامی نیز در استان بوشهر مشکلاتی وجود داشت که با پای کار آمدن مدیران در سطح استانی و ملی اکنون مشکلات برطرف شده‌است.

گراوند اضافه کرد: امیدواریم در روزهای باقیمانده سال نیز با مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و سایر مدیران این ایام بدون مشکل سپری شود.

وی یادآور شد: چند روزی بحث استان بوشهر حول موضوع کمبود سیمان بود که با همکاری خوب تعزیرات و سازمان صمت و بازرسی‌‏های انجام شده روند تامین سیمان رو به بهبودی است.

گراوند اظهار داشت: کارخانه‌های سیمان چنانچه به تعهدات عمل کنند مشکل سیمان استان بوشهر هر چه زودتر برطرف و در این مسیر از واحدهای تولیدی متعهد برای انجام تعهد صادرات سیمان حمایت خواهد شد.

استاندار بوشهر گفت: در بحث واحدهای سیمان هیچ شهرستانی بدون مدیریت سازمان صمت وارد نشود و بگذارند تا این سازمان روند توزیع سیمان استان را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: برای کالای اساسی ایام عید نیز باید از هم اکنون برنامه‌ریزی شود تا بازار تامین کالاها و بویژه کالاهای اساسی به مشکل برنخورد.

گراوند یادآور شد: در بحث میوه شب عید استان بوشهر نیز سازمان صمت استان با استفاده از مباشران تاکنون فرایند کار را بخوبی انجام داده و در این بخش جای نگرانی وجود ندارد.

وی در ارتباط با میگو تولیدی اظهار داشت: میگوی استان بوشهر بیشتر صادر می‌شود که انتظار است در با فرهنگ سازی الگوی مناسبی برای مصرف داخلی این فرآورده تولیدی استان فراهم شود.

گراوند افزود: در ارتباط با محصول خرما نیز در سردخانه‎‌‏های استان بوشهر ۴۰ تن خرما کشاورزان انبار شده که از هم‌اکنون باید هدف کمک به بازار ماه رمضان نیاز است تا قیمت‌‏گذاری مناسبی روی آن صورت گیرد تا علاوه بر تامین نیاز مصرف کنندگان، نخل‏داران نیز متحمل ضرر و زیان نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر