جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۸۶۰
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: عادی انگاری مردم در خصوص کرونا باعث افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در دو هفته گذشته در شهرستان شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی‌پور در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان ضمن تقدیر از تلاش و ایثار کادر بهداشت و درمان اظهار داشت: تاکنون هزار و ۲۵۰ نفر در شهرستان مبتلا به بیماری کرونا شده و ۷۸ نفر نیز بر اثر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان فوت کرده‌اند.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نزدن ماسک توسط مردم و صنوف، شاهد افزایش مبتلایان، فوتی‌ها و بحرانی شدن شهرستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر بستری‌های کرونایی در کل کشور مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است، باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری در خصوص خطرات دورهمی‌های خانوادگی توسط همه دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی صورت گیرد.

رفیعی پور ادامه داد: تالارهای عروسی فقط مجاز به رعایت محدودیت‌های مدعوین بوده و حق برگزاری مراسم خارج از شهرستان را نداشته و تالارهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

فرماندار تنگستان افزود: روز بازارها توسط شهرداری‌ها و بهداشت و درمان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت لازم صورت گیرد. گشت‌های مشترک بهداشت و درمان، صمت، اتاق اصناف و تعزیرات از صنوف بیشتر و با متخلفین برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نصب چادر در سواحل ممنوع است و شهرداران و دهیاران با نصب بنر اطلاع رسانی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری چادرهای برپا شده در سواحل اقدام کنند.

رفیعی پور بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان نسبت به انجام آزمایش PCR ملوانان ( در زمان ورود و خروج ) اقدام کند.

فرماندار تنگستان گفت: برگزاری تجمعات عزا و عروسی شهرستان را به سمت بحرانی شدن می‌کشاند، لذا از شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بزرگان، روحانیون ومعتمدین شهرها و روستاها استدعا داریم اطلاع رسانی لازم در خصوص عدم برگزاری مراسم تشییع، ترحیم، عروسی و هرگونه تجمع که باعث افزایش بیماری کرونا می‌شود به عمل آورند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر