جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۸۶۳
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: همزمان با هفته درختکاری با شعار"همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" روز جمعه در آیینی عملیات کاشت ۴۲ هزار اصله نهال در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۳۸ هزار اصله از گونه جنگلی که امکان کاشت در اراضی حاشیه مزارع با هدف ایجاد بادشکن، توسعه فضای سبز و مقابله با بیابان زدایی کاشته می‌شود.

غلامرضا منتظری افزود: همچنین چهار هزار اصله انواع نهال و گل‌های زینتی نیز که بیشتر قابل استفاده در مراکز جمعیتی، تاسیسات صنعتی، آموزشی و تفرج‌گاهی هستند کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: گونه‌های درختی جنگلی شامل کنار (CONAR)، اکالیپتوس، آکاسیا، کهور پاکستانی و گونه‌های زینتی شامل گل ختمی، کاغذی، توکوما  و آلوئه ورا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در صورت وجود متقاضی برای غرس درخت و توسعه فضای سبز با هدف بیابان زایی امکان تامین بیش از این تعداد از گونه‌های درختی نیز وجود دارد.

 منتظری اضافه کرد: با هدف توسعه فضای سبز و مقابله با بیابان زایی این اداره کل اقدام به عقد تفاهم نامه‌هایی با تاسیسات صنعتی کرده است.

وی یادآورشد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها  تامین نهال مورد نیاز برای مقابله با آلودگی‌های ناشی از صنایع، ایجاد تعادل زیست محیطی، حفظ منابع پایه، فراهم کردن زیست مردم در کنار صنعت، ایجاد توازن و توسعه پایدار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از دیگر اقدامات این اداره کل را کاشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد.

وی یادآورشد: در هفته منابع طبیعی۲۰ طرح شامل ۱۹ سازه آبخیزداری و یک طرح منابع طبیعی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و جم به بهره برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر