سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۹۷۸
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی می‌گوید این مجموعه به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین پالایشگاه‌های مجتمع، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸.۷ میلیارد مترمکعب گاز تولید و فرآورش کرده است.

به‌گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر به نقل شرکت ملی گاز ایران، مهرداد عبدی در این باره گفت: پالایشگاه اول یکی از پالایشگاه‌های راهبردی و مهم مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر دانش فنی و بومی، حدود ۵ درصد از کل سبد تولید مجتمع گاز پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.
 
او افزود: این مجموعه به‌عنوان یکی از پالایشگاه‌های پیشرو در اقتصاد کشور و فعال در این حوزه، تلاش می‌کند با ارائه و به اشتراک گذاشتن موفقیت‌های خود به‌ویژه در حوزه فرآیند‌های تولید، مدیریت انرژی و حمایت از ساخت داخل، بتواند سهم خود را در شکوفایی ایران اسلامی با پشتوانه دانش ایرانی و همت و مسئولیت‌پذیری کارکنان و متخصصان خود ادا کند.
 
مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: از اقدام‌های مهم و راهبردی که با نگاه ملی و برای نخستین‌بار در کشور و در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی بهره‌برداری شد، تولید ماده بودارکننده است.
 
عبدی ادامه داد: امسال با افزایش ظرفیت تولید ماده بودارکننده، با طراحی داخلی و ایجاد تغییر در فرآیند با همت متخصصان و کارکنان داخلی این پالایشگاه، درخشش دیگری در رشد و شکوفایی محقق و بیش از ۵۱۷ هزار تن ماده بودارکننده تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸، ۱۵۳ درصد افزایش تولید داشته است.
 
او تأکید کرده که با تولید این محصول بسیار مهم برای نخستین‌بار در کشور، ایران به‌طور کامل از واردات آن بی‌نیاز شده است.
 
مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی به دیگر اقدام‌های مهم امسال در این مجموعه اشاره کرد و گفت: تعویض کاتالیست واحد بازیافت گوگرد، تعویض مولکولارسیو بستر‌های واحد مرکاپتان‌زدایی ردیف اول گازی، انجام تعمیرات اساسی بدون حادثه ناتوان‌کننده، انجام PPM‌های دوره‌ای، روزآمد کردن سامانه کنترل کمپرسور صادرات گاز و کمپرسور OFF GAS از جمله اقدام‌های مهم و اساسی امسال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر