پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه و کشتی پهلوانی:
کد خبر: ۸۵۰۰۱
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه و کشتی پهلوانی گفت: در تعامل صورت گرفته با یکی از بانک‌ها با هدف توسعه زیر ساخت‌های ورزش‌های باستانی و کشتی پهلوانی تعاونی این رشته ورزشی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهرعلی باران چشمه روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان بوشهر افزود: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برگرفته از تقوا، ایثارگری، گذشت، دستگیری و تواضع بین جامعه ورزشکاران است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه رشته ورزشی یاد شده در دنیا به نام ایران ثبت و ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ملی ما دارد ولی از لحاظ اعتباری شرایط مناسبی نداشته و نیازمند حمایت ویژه است.

باران چشمه اظهار داشت: در زمان حاضر جذب ورزشکاران جدید به رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در اولویت کار فدراسیون قرار دارد که برای تحقق این مهم راهکارهای متنوعی پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: باید در این رشته‌ها نیز همانند سایر رشته‌های ورزشی پرطرفدار مثل فوتبال، جودو و تکواندو تسهیلاتی برای قهرمانان آن تدارک دیده شود تا ورزشکاران بیشتری جذب رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: این اداره کل نگاه ویژه‌ای به ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد و در همین ارتباط احداث دومین سالن اختصاصی این رشته‌ را در دشتستان تدارک دیده‌است.

احمد بهروزیان‌فرد افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، نبود زیر ساخت مناسب برای این رشته بود مجهزترین زورخانه کشور با هماهنگی فدراسیون طی مدت ۷۵ روز در بوشهر راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: جذب حامی مالی و برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری برای گسترش این رشته باید در دستور کار هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در استان بوشهر قرار دارد.

در این آیین محسن بحیرایی رئیس پیشین این هیات به مدت چهار سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر