جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۱۸۱
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، آتش در ارتفاعات کردلان منطقه تنگ شور شهرستان دشتی و منطقه جاشک آبدان شهرستان دیر از توابع این استان بعد از ۴۴ ساعت مهار شد.

به گزارش فکرشهر، جهانگیر دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز دوشنبه با سقوط یکی از دامداران منطقه از کوه مردم محلی برای علامت دادن به بالگرد امدادی آتش روشن می‌کنند تا از طریق دود مکان فرود را مشخص کنند اما بعد از انجام عملیات امدادی به واسطه سهل انگاری آتش رها و موجب آتش سوزی ارتفاعات غرب روستای کردلان در محدوده منطقه تنگ شور می‌شود.

وی بیان کرد: با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از مناطق  دشتی، دیر، جم، نیروهای مردمی، محیط زیست، بسیج و سپاه آتش بعد از ۲۴ ساعت در ساعت ۱۸ روز سه شنبه مهار می‌شود اما بعد از ۲ الی سه ساعت دوباره شعله ور و به سمت ارتفاعات منطقه جاشک آبدان شهرستان دیر کشیده می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: در همین راستا با تلاش صورت گرفته از سوی بیش از ۱۲۰ نفر از نیروهای امدادی و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم آتش در ارتفاعات کردلان پیش از ظهر امروز و ساعت ۱4 در منطقه جاشک آبدان مهار می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود مهار آتش اما نیروهای محلی و یگان حفاظت همچنان در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن دوباره آتش در مناطق یاد شده اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز گفت: پوشش گیاهان علوفه ای، گیاهان مرتعی و گونه‌هایی همچون بنه، بادام و انجیر کوهی، گونه‌های بوته ای مثل گون از جمله گیاهان متنوع منطقه تنگ شور و جاشک هستند.

غلامرضا منتظری اضافه کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به علت تراکم پوشش علفی یکساله خشک از نوع بهمن، خطر آتش سوزی در مناطق مختلف استان بسیار بالا است و می‌طلبد مردم در راستای حفظ منابع طبیعی نکات ایمنی را رعایت و به این صورت از بروز آتش سوزی بپرهیزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر