شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۶۰۸
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: در زمان حاضر برگزاری دورهمی‌ها، عروسی‌ها در خانه باغ‌های روستاهای گورکات واقع در این شهرستان از جمله مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا در این شهرستان است.

به گزارش فکرشهر، عادل مقدس روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بسیاری از افراد در منطقه گورکات شهرستان تنگستان دارای خانه باغ هستند و در این شرایط حاد کرونایی و تعطیلی تالارها و سالن‌های عروسی به تصور اینکه در محیط آزاد به دلیل فضای محیطی خطر ابتلا به کرونا کمتر است این اماکن را برای برگزاری  مراسم انتخاب می‌کنند و همین امر باعث شده کار در تنگستان سخت شود.

وی بیان کرد:  با تصمیم ستاد کرونا شهرستان تنگستان تمام مراسمهای عروسی در تالارها و باغ ویلاها ممنوع خواهد بود.

مقدس ادامه داد: براساس نرم افزار سامانه ماسک شهرستان تنگستان با توجه به میزان بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا از وضعیت زرد در زمان حاضر به وضعیت قرمز تغییر رنگ دهد.

وی اضافه کرد: از ابتدای فرودین تاکنون ۲۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۰۰ نفر طی سه روز گذشته به این ویروس مبتلا شده اند که  در مقایسه با ماه‌های گذشته رشد بالایی داشته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت:با تغییر رنگ شهرستان باید با اعمال محدودیت‌های جدید تلاش شده تا بیماری در کمترین زمان ممکن کنترل شود.

وی اظهار کرد: مراکز تجمعی و سربسته از جمله مراکزی هستند که احتمال انتقال بیماری کرونا در آن‌ها بسیار زیاد بوده لذا توصیه می‌شود تا بازگشت وضع موجود به شرایط مطلوب مردم از رفت ‌وآمد در این مکان‌ها خودداری کنند.

مقدس تصریح کرد: در صورت وقوع  فوت، هرگونه اعلامیه و فراخوان با ذکر تاریخ و زمان ممنوع و با راهکارهای اندیشیده شده از برگزاری مراسم تشییع و تدفین با تعداد زیاد شرکت‌کنندگان جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه با وجود خستگی کارکنان بهداشت و درمان اما خدمات به مردم قطع نشده است گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم وبا رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمینه قطع زنجیره انتقال تلاش کنیم.

مقدس تاکید کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید به صورتی پیش برود که هر شخصی خود ناظر سلامت باشد تا زنجیره انتقال قطع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر