پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۶۸۰۷
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: آن چه بیش از همه نگران‌مان می‌کند، سیر قهقرایی اداره فوتبال در ایران و از جمله تیم ملی است. ببینید که از کجا به کجا رسیده‌ایم.

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «چند روز بعد از انتصاب بحث‌برانگیز مجتبی خورشیدی به‌ عنوان سرپرست جدید تیم ملی فوتبال ایران، سرانجام شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس جدید فدراسیون حاضر به ارائه توضیح در این مورد شد و گفت: «بزرگان نپذیرفتند سرپرست تیم ملی شوند و هر یک شرط و شروطی داشتند. بنابراین ما چنین انتخابی انجام دادیم!» طبیعی بود که این عذر بدتر از گناه، به آتش انتقادات دامن بزند. از سوی دیگر خود خورشیدی هم که چهره شناخته‌شده‌ای نیست، تحت فشار قرار گرفته و از همین نقطه صفر، ضریب نفوذش را در تیم پرستاره ایران از دست داده است. آن چه اما بیش از همه نگران‌مان می‌کند، سیر قهقرایی اداره فوتبال در ایران و از جمله تیم ملی است. ببینید که از کجا به کجا رسیده‌ایم.

از صفایی و دادگان به عزیزی خادم

در مورد عزیزی‌خادم قضاوتی نداریم. به هر حال او برنده مجمع انتخاباتی بوده، باید کارش را بکند و بعدها در مورد کارنامه‌اش داوری شود. با این حال مقایسه او با چهره‌های موفقی که زمانی سکاندار فوتبال ایران بودند نشان می‌دهد شاید این جایگاه به اصطلاح عامیانه آب رفته و دیگر میدان حضور مدیران اثرگذار و باسابقه نیست. یکی مثل محسن صفایی فراهانی اگر چه یک چهره غیر فوتبالی به شمار می‌رفت اما با سابقه مفصل حضور در عرصه صنعت به فدراسیون آمد و از نظر مدیریتی و سخت‌افزاری این مجموعه را زیر و رو کرد. محمد دادگان هم یک مدیر صریح‌اللهجه، قاطع و البته واجد سابقه درخشان فوتبالی بود. به ما بگویید عزیزی خادم چه دارد؟

از کی‌روش و برانکو تا اسکوچیچ

بندبند وجودمان در ضربان است که تیم ملی خردادماه بر بحرین و عراق فائق شود و به مرحله بعد انتخابی جام‌ جهانی برسد. ما و اسکوچیچ همه در یک قایق نشسته‌ایم و یک سرنوشت مشترک داریم. بنابراین برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم اما چطور کار تیم ملی ایران از کارلوس کی‌روش که سابقه هدایت تیم ملی پرتغال و رئال مادرید را داشت رسید به مردی که یک مشت تیم متوسط را رهبری کرده و دو سال پیش در لیگ دسته اول ایران سرمربی خونه‌به‌خونه بابل بود؟ جالب اینجاست که فدراسیون حتی شانس برگزیدن برانکو ایوانکوویچ را هم از دست داد. بگذریم که پیش‌تر ایویچ و بلاژویچ هم بر این مسند تکیه زده بودند.

از مهدوی‌کیا تا خورشیدی

عزیزی‌خادم قول داده بود در دوران جدید اداره فدراسیون فوتبال رو به نخبه‌گرایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها بیاورد اما انتخاب سرپرست تیم ملی هزار قدم رو به عقب بود. در شرایطی که شنیده می‌شد افرادی مثل مهدی مهدوی‌کیا یا حسین فرکی گزینه نشستن روی ارزشمندترین نیمکت فوتبال ایران هستند، نهایتا قرعه به نام مجتبی خورشیدی افتاد؛ دستیار مهدی پاشازاده و کسی که سرمربیگری‌اش در ماشین‌سازی ۲۴ ساعت بعد از اعلان رسمی، وتو شد. در این مورد چه می‌توان گفت؟

از ۹۰ تا «ورزش و مردم»

نزول و سقوط این فوتبال فقط در میدان عمل نیست بلکه ناظران و نمایندگان مردم در رسانه‌ها هم آب‌رفته‌اند. جمعه گذشته در شرایطی عزیزی‌خادم در برنامه ورزش و مردم، پیش روی پیمان یوسفی حاضر شد و در مورد ابهامات پاسخ داد که این برنامه سال‌هاست بیننده چندانی ندارد. زمانی در این قبیل کشمکش‌ها این عادل فردوسی‌پور بود که میدان‌داری می‌کرد و مو را از ماست بیرون می‌کشید اما حالا حتی او را هم نداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر