پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۸۲۷
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر کاهش بازدید‌های مقامات از تأسیسات و صنایع برای کنترل بیماری کرونا گفت: بازدید مقامات از پارس جنوبی تا برگشت استان بوشهر به شرایط آرام و عادی کرونایی منتفی و ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر رعایت محدودیت‌ها در فعالیت مشاغل بر اساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تمام محدودیت‌ها باید در فعالیت مشاغل بر اساس رنگ‌بندی تعیین شده در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر باید اعمال و با متخلفان برخورد قاطع قضایی شود.

وی افزود: دستگاه قضایی و دادستان‌ها خدمات قابل توجهی در عرصه برخورد با متخلفان انجام داده‌اند که باید این مهم همچنان در دستور کار داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اعمال محدودیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی و ادارات در فعالیت کارکنان گفت: حراست دستگاه‌های اداری و اجرایی باید بازرسی و نظارت ویژه در رعایت اعمال محدودیت‌ها در ادارات مورد توجه قرار دهند.

گراوند با اشاره به افزایش بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بر آماده شدن بیمارستان صحرایی تاکید کرد و گفت: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و ستاد بحران استان بوشهر بیمارستان‌های صحرایی برای راه‌اندازی آماده کنند تا در صورت رسیدن به بحران، از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه محدودیت رفت و آمد به سواحل و تفرجگاه‌های استان بوشهر از ۲ ماه قبل از عید نوروز اعمال می‌شدگفت : مسدود شدن راه‌های ورودی به استان بوشهر در راستای شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا همواره اعمال می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه هیچ کس در ابتلا به بیماری کرونا در امان نیست تاکید کرد: تنها راه مصون ماندن از ابتلا به کرونا رعایت دستورالعمل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها با آب و صابون است.

گراوند با اشاره به روند افزایشی اشغال تخت‌های بیمارستانی افزود: اگر تا ۱۰ روزدستورالعمل‌های بهداشتی در همه زمینه‌ها رعایت شود می‌توان زمینه پیشگیری از بیماری در جامعه فراهم کرد تا بتوان به برنامه‌های ویژه ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی بر استفاده از فضای مجازی و شبکه استانی صدا و سیما در برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا از هفته‌ای ۱۱۰ مورد در هفته آخر اسفند در سه هفته فروردین به ۷ هزار نفر رسیده است گفت: مبتلایان به بیماری کرونا در استان بوشهر ۷ برابر شده است.

کشمیری افزود: میزان رشد ابتلا و بستری کرونایی در ۱۴ ماه گذشته مربوط به ۳ هفته جاری است. افزایش چشمگیر بیماران کرونایی اگر کنترل نشود می‌تواند نظام درمان را غافلگیر کند.

وی تمام استان‌ها را دارای شیب افزایشی دانست و گفت: در ۳ هفته اخیر شیب ابتلا و بستری کرونایی در استان بوشهر افزایشی شد که باید دستورالعملهای بهداشتی به شدت رعایت شود.

کشمیری با بیان اینکه در ۳ هفته فروردین امسال ۷ هزار مورد بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است افزود: بیشترین بیماران در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، کنگان، جم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر