جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۸۹۷
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: بخشدار مرکزی گناوه گفت: ممانعت شرکت نفت از اجرای طرح احداث یک خیابان جدید منتهی به ساحل در جوار روستای سربست بخاطر رعایت مسایل ایمنی و امنیتی و حفاظت از خط لوله نفت صادراتی در حوزه این شهرستان است.

به گزارش فکرشهر، خدیجه دشتی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با توجه به اینکه لوله‌های نفتی در مسیر خیابانی که در دست احداث است، قرار دارد، باید همه جوانب امنیتی و ایمنی و حفاظتی آن مدنظر قرار گیرد تا حادثه ناگواری رخ ندهد.

وی اظهارکرد: بخشی از پروژه احداث این خیابان به طول تقریبی یک کیلومتر از میدان امام علی (ع) آغاز شده‌است و در حریم لوله‌های نفتی قرار دارد که در صورت بروز حادثه، عواقب غیرقابل‌ جبران به دنبال خواهد داشت و نیاز است که برخی از مسیر آن اصلاح و تغییر یابد.

وی گفت: با توجه به اینکه  کارشناسان شرکت نفت در حال تعمیر و بهسازی لوله‌های نفتی در حوزه این بخش هستند از مردم انتظار همکاری و همیاری داریم.

بخشدار مرکزی گناوه اضافه کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با بنیادمسکن انقلاب اسلامی مقرر شد با همفکری نفت و مجموعه دهیاری روستا، نقاط  لوله‌گذاری در مسیر مشخص شود.

وی افزود: با توجه به اینکه چندین روستای این بخش در مسیر لوله‌های نفتی اصلی کشور قرار دارند و مردم بدون مزد و منتی از آنان حفاظت و پاسداری می‌کنند، نیاز است شرکت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در این منطقه پایبند باشد.

عملیات اجرایی این خیابان که چندروز پیش توسط شهرداری گناوه باهدف تکمیل رینگ و کاهش بار ترافیک در ورودی میدان امام علی(ع) و دسترسی به ساحل  آغاز شده‌است، در روز جاری مسئولان مرتبط شرکت نفت مانع از اجرای آن شدند.

‌شهرستان  گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور و مسیر اصلی خطوط انتقال نفت به جزیره خارگ قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر