پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۹۰۵
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

فکرشهر: توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در هفته جاری ۱۷۰ تن مرغ گرم برای جبران کمبود آن در استان توزیع می‌شود و تا ۱۰ اردیبهشت هیچ مشکلی برای تامین مرغ نداریم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمدجهانگیرلو با اشاره به کمبود مرغ گرم در استان در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بیان کرد: در اسفند ماه ۹۹، دو میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که مرغ تولیدی اکنون در حال ورود به بازار است.
 
احمد جهانگیرلو افزود: در هفته جاری افزون بر ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن گوشت مرغ گرم روانه بازار می‌کنیم و تا دهم اردیبهشت ماه به یقین هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ نخواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تامین مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان نیز انجام گرفته است تاکید کرد: در تلاش هستیم تا کاهش احتمالی مرغ گرم در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت را با توزیع مرغ منجمد و دریافت مازاد تولید از سایر استان‌ها برطرف کنیم تا کمبودی در ماه‌های بعد نداشته باشیم.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: سرانه مصرف مرغ در استان ۲۰ تا ۲۲ کیلوگرم در سال و تولید مرغ نیز مازاد بر مصرف است که بخشی از آن را به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
 
جهانگیرلو با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز از طریق سامانه بازارگاه انجام شده و سهمیه مورد نیاز تخصیص داده شده است افزود: تعداد زیادی از شرکت‌های تامین کننده به قولشان عمل و در مدت ۱۰ روز نهاده‌ها را ارسال کردند، اما تعدادی از شرکت‌ها هم هستند که در ارسال نهاده‌ها بدقولی داشتند و ما پیگیری کرده و به‌قطع با متخلفان برخورد می‌شود.
 
وی درباره قیمت مصوب مرغ گرم نیز گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در کل کشور ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و برای مصرف کننده نیز ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر