چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۹۳۹
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲

فکرشهر: بازار تجاری بندرگناوه از بازارهای معروف و پرمشتری در جنوب کشور به علت شرایط قرمز کرونایی این شهرستان پس از مصوبه ستادملی کرونا در ابتدای هفته جاری، روز سه شنبه تعطیل شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، بنا برمصوبه ستادملی کرونا، گروه‌های شغلی ۲ تا ۴ در شرایط قرمز کرونایی اجازه فعالیت ندارند و باید تعطیل شوند که یکی از این مشاغل پاساژهای سربسته و سرباز و بازارهای سرپوشیده است که شامل بازار تجاری بندرگناوه نیز شده‌است.

بندرگناوه که به عنوان قطب گردشگرپذیر استان بوشهر و یکی از مبادی ورودی کالای خارجی به کشو و محل تجمع انبوه  هم میهنان بویژه در تعطیلات نوروز به شمار می‌آید، مجتمع‌های تجاری آن به عنوان یکی از کانون‌های آسیب پذیر در شرایط شیوع ویروس کرونا اسن که در ابتدای شیوع این ویروس در تعطیلات نوروز ۹۹، با  تعطیل کردن مغازه‌ها،  همی مهم درپیشگیری از گسترش فزاینده این بیماری در استان بوشهر و کمک های خیرخواهانه ایفا کردند.

مجتمع‌های تجاری گناوه به رغم همه تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشتی در حرکتی خودجوش در تعطیلات نوروز ۹۹  با بستن مغازه‌های خود نشان دادند که بیش از منافع فردی به فکر سلامتی خود و همنوعان هستند و در شرایط کنونی شهرستان که در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار گرفته است، با وجود مشکلات مالی و اقتصادی گریبانگیر خود به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به بستن مغازه‌های خود اقدام کردند.

در روز گذشته تعدادی از این مغازه‌ها که تعطیل نکرده و مخالف مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بودند، توسط بازرسان گشت نظارت مقابله با کرونا شهرستان مهروموم شدند.

فرماندار گناوه در جلسه روز یکشنبه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گفته بود باتوجه به وضعیت قرمز این شهرستان براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تا بهبود وضعیت تعطیل هستند و درصورت بازبودن، جریمه و مهروموم خواهند شد.

غلامرضا مهرجو در این نشست از  اکیپ نظارتی ستاد مقابله با کرونا خواست که نظارت بر گروه شغلی ۱ تا ۴ را تشدید کنند و تا تغییر شرایط این روند ادامه داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: براساس مصوبه و دستورالعمل ستادملی کرونا مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴  باید تعطیل شوند و  این ابلاغیه به اتحادیه‌های صنفی شهرستان اطلاع رسانی شده‌است.

سیدفخرالدین حسینی افزود: اتخاذ تصمیم به تعطیلی این مشاغل از جمله بازار تجاری منطبق با دستورالعمل ستاد ملی کرونا است که در همه کشور لازم الاجرا است و تصمیم شهرستانی نیست.

وی اظهارکرد: مدت زمان تعطیلی مشاغل یادشده  طبق ابلاغیه ۱۰ روز است و ادامه تعطیلی و یا بازگشایی پس از این مدت  به  تصمیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

حسینی یادآورشد: درصورتیکه مشاغل ۲ تا ۴  در شهرستان اقدام به تعطیلی نکنند طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مهروموم خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: گروه شغلی ۱ با توجه به اینکه خدماتی و مرتبط با تامین مایحتاج ضروری و روزانه مردم است، دایر و تعطیل نیستند.

بیش از پنج هزار  واحد صنفی در بندر گناوه فعالیت دارند که نزدیک به سه هزار واحد از این مجموع در مجتمع‌های تجاری مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر