جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۹۷۷
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: نرخ کرایه و حمل گندم در این شهرستان به سیلوها و مراکز خرید براساس توافق بین کشاورز و کامیون‌دار محاسبه می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس تخم افشان افزود: هرساله با شروع فصل برداشت، یکی از پرسش‌های رایج کشاورزان، نرخ کرایه حمل گندم تا سیلو است که امسال توافق‌های خوبی با رئیس اتحادیه کامیون‌داران شهرستان گناوه انجام شده‌است.

وی اظهارکرد: براساس توافق صورت گرفته مقرر شد نرخ کرایه و حمل گندم از شمالی‌ترین نقاط شهرستان نظیر  روستای شول تا سیلوهای چغادک و دشتستان، بصورت توافق کشاورز و کامیون‌دار  بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار تومان و از جنوبی ترین نقطه نظیر  چهارروستایی بندرریگ  بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان  به ازای هر تن با توافق طرفین صورت گیرد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: برای بارگیری، حمل و تحویل گندم به سیلو، کامیون باید به مدت ۲۴ ساعت در اختیار کشاورز قرار گیرد، ضمن اینکه کرایه‌های تعیین شده به احتساب تناژ کامل کشنده یا کامیون مورد تقاضای کشاورز است.

وی افزود:  درصورت برگشت گندم از سیلو، نصف کرایه حمل به کل کرایه اضافه می‌شود که باید توسط کشاورز پرداخت شود.

تخم افشان یادآورشد: این  شهرستان دارای  ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی که در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار زیر کشت غلات رفته که هم اینک  برداشت از محصولات آغاز شده است.

شهرستان گناوه  در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که زمین‌های کشاورزی در این منطقه به‌دلیل  نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر