شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۰۰۴
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان استان بوشهر گفت: آتش سوزی در سایت مشترک دفن زباله این شهرستان و عسلویه که از روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر، احمد آذریار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آتش‌سوزی سایت یاد شده امروز در مقایسه با روز گذشته حجم کمتری داشته و پیش‏‎ بینی شده تا امشب مهار شود.

وی بیان کرد: اعضای کمیته بحران شهرستان با حضور در محل و اعزام تیم‌های آتش نشانی و سایر تجهیزات از جمله لودر و کامیون برای خاموش کردن آتش مشغول فعالیت هستند.

آذریار اظهار داشت: علت این آتش‌‎سوزی رعایت نکردن دفع اصولی پسماندها و دفن خارج از ظرفیت در این سایت است که همزمانی آن با وزش باد شدید باعث گسترش آتش شده‌است.

وی ادامه داد: سایت دفن زباله شهرداری کنگان به عنوان تنها محل دفن زباله شهرهای شهرستان کنگان، عسلویه و شرکت‌های منطقه ویژه پارس است که روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله این دو شهرستان و منطقه ویژه پارس را در خود جای می‌دهد.

آذریار عنوان کرد: ظرفیت دفن زباله در این محل به پایان رسیده و هم اکنون زباله‌ها به شیوه طبقاتی (یک لایه خاک و یک لایه زباله ) روی یکدیگر دفن می‌شوند.

وی گفت: دفن غیربهداشتی زباله در این محل در سال‌های اخیر چالش‌های محیط زیستی و مشکلات بهداشتی متعددی از جمله ایجاد بو و تولید و جاری شدن شیرابه را به دنبال داشته است که این موارد به علاوه محصور نبودن محل دفن سبب طرح شکایت علیه شهرداری کنگان در مرجع قضایی شده‌است و هم اکنون پرونده در مرجع قضایی در دست رسیدگی است.

شهرستان‌های کنگان و عسلویه در جنوب استان بوشهر محل اجرای طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جتوبی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر