جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۰۰۶
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: "ابراهیم شاکری مطلق" شاعر و هنرمند از اهالی شهر خورموج ۲۰۰ جلد کتاب به باشگاه‌های کتابخوانی این شهرستان اهدا کرد.

به گزارش فکرشهر، حمید زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جوانان و نوجوانان مهمترین قشر جامعه هستند که باید توجه به کتاب و کتابخوانی در آنان از این سنین نهادینه شود تا آسیب های اجتماعی کاهش یافته و سطح فرهنگی در آن جامعه افزایش یابد.

وی بیان کرد: اهدای کتاب یکی از اقدامات فرهنگی موثر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که در چند سال اخیر و با نگاه ویژه اقشار مختلف جامعه به این مهم موجب شده سرانه مطالعه افزایش یابد.

زارعی اضافه کرد: در زمان حاضر ۹۰۰ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرستان دشتی مشغول به فعالیت در امر ترویج افزایش سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان شهرستان  هستند.

وی افزود: ابراهیم شاکری مطلق از شاعران و هنرمندان برجسته شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی است که در اقدامی شایسته ۲۰۰ جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی برای توزیع بین باشگاه‌های کتابخوانی اهدا کرد.

ابراهیم شاکری مطلق نیز گفت: اهدای کتاب یکی از راه های اشاعه فرهنگ کتابخوانی است که از ضروریات هر جامعه است.

وی اظهار کرد: فراهم کردن شرایط و دعوت به خواندن کتاب گامی اساسی در افزایش سطح آگاهی افراد بویژه نسل جوان و نوجوانان است که می‌تواند باعث جامعه‌ای پویا و شاداب شود.

شاکری مطلق افزود: باشگاه‌های کتابخوانی بستری مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و توانسته کودکان و نوجوانان را به خواندن کتاب تشویق و ترغیب کند.

وی بیان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه، استفاده بهینه از کتاب‌ها و ترویج سنت اهدای کتاب از اهداف اصلی این اقدام بود.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر