پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۷۰۷۵
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: بازی استقلال ایران و الاهلی عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی ۵ بر ۲ آبی‌پوشان به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، در جریان هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمان آسیا و در گروه C، دو تیم استقلال ایران و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۵ بر ۲ شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

با این نتیجه در جدول گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، استقلال با توجه به گل زده بیش‌تر نسبت به تیم الدحیل قطر که در دیگر بازی این گروه ۲ بر صفر الشرطه عراق را شکست داده بود، در صدر جدول این گروه از مسابقات قرار گرفت.

نیمه اول

بازی در دقایق اول بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود اما در دقیقه ۶، نتیجه بازی تغییر کرد. ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود استتقلال را میلیچ زد که توپ پس از برخورد با مدافعان حریف به فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه رسید و او و با یک ضربه بی‌نقص، توپ را وارد دروازه الاهلی عربستان کرد.

بعد از این گل، الاهلی عربستان سعی داشت مقداری به جلو بیاید تا روند بازی را تغییر دهد اما آبی‌پوشان سرعت بازی را افزایش دادند و با این کار سعی کردند فرصت‌های خوبی برای خود خلق کنند.

شاگردان فرهاد مجیدی تا اواسط نیمه اول، تقریبا توپ و میدان را در اختیار داشتند و سعی کردند با رسیدن به نیمه زمین حریف موقعیت‌هایی برای خود ایجاد کنند اما تلاش استقلالی‌ها برای به ثمر رساندن گل‌های بیش‌تر بی‌نتیجه بود.

در دقیقه ۲۲ بازی، میترا بازیکن تیم الاهلی اولین موقعیت جدی این تیم را ایجاد کرد اما ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه با دخالت بازیکنان استقلال به بیرون رفت.

فشار این تیم عربستانی در ادامه بازی بیش‌تر شد و در دقیقه ۲۵ بازی، داور به نفع الاهلی عربستان پنالتی گرفت ۲ دقیقه بعد عمر سوما موفق شد از این پنالتی به بهترین شکل استفاده کند و بازی را به تساوی یک بر یک بکشاند.

با این گل، مسابقه شکل متعادل‌تری به خود گرفت و دو تیم بیش‌تر کار خود را در میانه میدان دنبال کردند. هر دو تیم فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای برای نزدیک شدن به دروازه یکدیگر داشتند اما باعث نشد نتیجه بازی تغییر کند.

فرشید اسماعیلی در دقیقه ۳۷ بازی، پشت محوطه جریمه شوتی روانه دروازه الاهلی کرد که این ضربه نتوانست راهی به دروازه حریف پیدا کند.

در پایان تلاش دو تیم در نیمه اول برای زدن گل‌های بیش‌تر سودی نداشت تا این بازی در نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم این بازی با یک موقعیت خطرناک از سوی آبی‌پوشان آغاز شد. استقلال روی یک کرنتر صاحب فرصتی خطرناک شدند اما ضربه فرشید اسماعیلی را بازیکنان الاهلی از دهانه دروازه به بیرون آوردند. فشار آبی‌ها بازهم ادامه داشت؛ ضربه سر ارسلان مطهری روی ارسال محمد نادری از بالای دروازه به بیرون رفت.

محمد نادری در دقیقه ۵۰ بازی روی یک نفوذ، فرصت خوبی را برای خود ایجاد کرد  و شوت این بازیکن از سمت چپ محوطه جریمه الاهلی به تیر دروازه این تیم برخورد کرد و به بیرون رفت.

فشار استقلالی‌ها در دقیقه ۵۴ جواب داد و محمد نادری در شلوغی محوطه جریمه الاهلی عربستان موفق شد با یک ضربه پای چپ گل دوم تیمش را به ثم برساند و آبی‌ها را پیش بیندازد.

آبی‌ها بعد از این گل، فشار خود را روی دروازه الاهلی کم نکردند و سعی داشتند اختلاف بازی را بیش‌تر کنند و با خلق چند فرصت به دنبال به ثمر رساندن گل‌های بیش‌تری بودند اما تلاش این تیم تا اواسط نیمه دوم، ثمری نداشت.

عمر السوما در دقیقه ۶۱ بازی، شوتی خطرناک از پشت محوطه جریمه استقلال، روانه دروازه آبی‌ها کرد که این ضربه را رشید مظاهری موفق شد دفع کند.

دقیقه ۶۷ بازی، استقلال اختلاف خود را با الاهلی عربستان به ۲ گل رساند. فرار ارسلان مطهری از سمت راست محوطه جریمه الاهلی عربستان، استقلال را صاحب یک موقعیت دیگر کرد  و پاس این بازیکن با ضربه شوت مهدی قایدی همراه شد و در نهایت گل سوم استقلال به ثمر رسید.

الاهلی بعد از دریافت گل سوم، مقداری خود را به  جلو کشید و خواست موقعیت‌هایی برای خود ایجاد کند. در دقیقه ۷۳ الاهلی یکی از این فرصت‌های خوب را توانست ایجاد کند اما رشید مظاهری مانع این شد تا حریف عربستانی اختلاف را به حداقل برساند.

در دقیقه ۷۹ الاهلی موفق شد اختلاف را به حداقل برساند. عمر السوما بین مدافعان آبی‌ها با یک شوت محکم موفق شد نتیجه بازی را ۳ بر ۲ کند و دومین گل خود را در این بازی به ثمر برساند.

بعد این گل، آبی‌ها شکل دفاعی‌تری به خود گرفتند و سعی داشتند بازی را مدیریت کنند تا بتوانند نتیجه پیروزی را برای خود حفظ کنند.

قایدی در دقیقه ۸۶ بازی، خیال آبی‌ها را برای پیروزی در این بازی راحت کرد و با یک شوت سرکش موفق شد بازهم اختلاف بازی را به ۲ گل برساند تا نتیجه بازی ۴ بر ۲ شود.

یک دقیقه بعد، یک پنالتی به سود تیم استقلال اعلام شد و شیخ دیاباته موفق شد پنجمین گل استقلال را به ثمر برساند.

در پایان تلاش تیم الاهلی برای به ثمر رساندن گل‌های بیش‌تر در این بازی بی‌نتیجه بود تا این بازی در پایان با پیروزی ۵ بر ۲ شاگردان فرهاد مجیدی به پایان برسد و استقلال در گام اول موفق به کسب پیروزی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شوند.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (دقیقه ۶۸- هرویه میلیچ)، سعید مهری (دقیقه ۴۵- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۶- مهدی مهدی‌پور)، ارسلان مطهری (دقیقه ۸۶- سید احمد موسوی) و مهدی قایدی

ترکیب الاهلی عربستان: محمد العویس، عبدالباسط الهند، محمد آل فتیل (دقیقه ۷۰- ساریچ)، معتز هوساوی، عبدالله حسون، إدریس فتوحی، نوح الموسی ،عبدالرحمن غریب (دقیقه ۶۴- موقهوی)، متیریتا، سلمان المؤشر و عمر السوما

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر