پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ شنبه 28 فروردین ماه1400، 442 نفر است...
کد خبر: ۸۷۱۴۷
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۸

فکرشهر: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ شنبه 28 فروردین ماه1400، 442 نفر است.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 110 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 46  مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 95  بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 60  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا افزود: 59 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند که از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 29 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروز 4  مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، 2 آقا با 94  و 67 سال سن با سابقه بیماری دیابت و فشار خون و 2 خانم با 90 و 53 سال سن با سابقه بیماری زمینه ای کلیوی، قلبی ، دیابت و فشار خون در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی افزود: تا کنون  944 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 30399 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دکتر کشمیری اظهار کرد: همچنان تعداد موارد مبتلا و بستری در استان بوشهر روند رو به رشد و افزایشی می باشد، که برای پایان این دوره از بیماری نیاز به همراهی آحاد مردم است.  

آخرین آمار کرونا در کشور/ 28 فروردين 1400

بنابر اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱هزار و ۳۱۲ بیمار جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۳۱۹ تن نیز جان باختند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: تا کنون ۳۷۶ هزار و ۶۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۸۷ دُز رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۷۶ نفر از آنها بستری شدند.

بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۷۲ هزار و  ۶۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر