شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۳۸۵
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: روز جهانی قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها علیه نظام سلطه است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز جهانی قدس، روز مبارزه با استکبار جهانی است و در دیدگاه امام خمینی (ره)  فراتر از یک مسئله ملی و مختص به فلسطین و یا جهان عرب بلکه روز اسلام است.

وی گفت: روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین عالم و نماد صف بندی حق علیه باطل است.

امام جمعه گناوه افزود: باتوجه به شرایط خاص فلسطین و رژیم غاصب صهیونیست که در دوران سخت سیاسی و اقتصادی در وضعیتی بغرنج به سر می‌برد، آن رژیم جعلی برای انحراف افکار عمومی در صدد حادثه سازی مصنوعی در سرزمین‌های اشغالی برای نجات از سقوط است و علاوه بر آن با سقوط دولت ترامپ شرایط سخت‌تری پیدا کرده و  رفت و آمدهای آمریکا هیج تاثیری در این زمینه نداشته است.

وی بیان کرد: نکته جدیدی که در این روزها فلسطین با آن دست به گریبان است تعویق انتخابات فلسطین بوده که با مشارکت محمود عباس، رژیم صهیونیستی، ارتجاع عربی و آمریکا کلید خورده است.

امام جمعه گناوه افزود: وقتی سران رژیم صهیونیستی بعد از توافق هسته‌ای اعلام کردند هیچ نگرانی در مورد جنگ بین ایران و این رژیم نخواهد بود و امنیت آن برای ۲۵ سال آینده تضمین است مقام معظم رهبری فرمودند که اسرائیل غاصب  ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی ادامه داد: بدون شک آینده از آن مردم فلسطین، مقاومت اسلامی و مسلمانان است و امروز جبهه و شهدای مقاومت و در راس آنها سردار شهید سلیمانی برای همه مسلمانان اسوه و الگو شده‌اند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: عزت، شوکت، اقتدار و صلابت و قدرت ما در عرصه‌های مختلف مدیون مقاومت و بیداری این مبارزان است.

وی گفت: میدان امروز میدان مقاومت و تنها رمز پیروزی در برابر استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی است و  با مقاومت و ادامه راه شهدا و  سرداران مقاومت ، روزی نماز را در بیت المقدس اقامه خواهیم کرد.

رکنی حسینی اضافه کرد: در برهه کنونی تمام توطئه‌های دشمنان و معامله قرن در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین شکست خورده است و رژیم جعلی صهیونیستی به‌رغم  حمایت و پشتیبانی ابرقدرت‌ها ، در حال فروپاشی است.

امام جمعه گناوه افزود:  قدس و بیت المقدس در آموزه‌های دینی و اسلامی از اهمیت و قداست بالایی برخوردار است و امیدواریم که همه بتوانیم دین و وظیفه خود را به اولین قبله مسلمین ادا کنیم.

وی اظهارداشت: باتوجه به وضعیت شیوع کرونا، برنامه‌ریزی لازم برای بزرگداشت و پاسداری از آرمان و ارزش‌های روز جهانی قدس امسال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های انقلابی و جهادی، پایگاه‌های بسیج و با ابتکارات و خلاقیت‌های انقلابی مطابق با شیوه نامه‌های بهداشتی اتخاذ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر