پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۴۰۳
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی به تشریح آخرین روند استعلام آنلاین وقایع حیاتی چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق پرداخت و گفت: علی رغم آنکه در مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات قید شده است که سازمان های مربوطه باید این اطلاعات را برخط به ما ارائه دهند، اما هنوز شتاب و سرعت لازم را ندارند.

به گزارش فکرشهر، علی اکبر ربیع زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استعلام وقایع حیاتی چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق با توجه به غیرحضوری شدن بخش قابل توجهی از خدمات سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم سرویس خدمات غیرحضوری را راه اندازی کنیم نیازمند آن بودیم که از برخی سازمان ها اطلاعات دریافت کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال اگر سازمان ثبت احوال اطلاعات وقایع چهارگانه را به صورت برخط در اختیار ما قرار دهد می توانیم بسیاری از سرویس ها را راه اندازی کنیم و یا ارتقاء دهیم. شخصی که ازدواج می کند از ما کمک هزینه ازدواج دریافت می کند. این سرویس کاملا هوشمند و برخط است و بیمه شده نیازی به درخواست و ثبت سامانه ندارد و به محض اینکه اطلاعات از سوی ثبت احوال برای سازمان تامین اجتماعی ارسال شود، محاسبات لازم به صورت خودکار انجام می شود و اگر فرد واجد شرایط باشد پول به حساب واریز و پیامک تبریک ازدواج برای وی ارسال می شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: کمک هزینه مراسم ترحیم هم همینگونه است یا فرزندان دختری که ازدواج کرده و از تحت تکفل والدینشان خارج می شوند از دیگر سرویس های ماست. همچنین سرویسی داریم که با احراز رابطه مادر ـ فرزندی امکان پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری را به صورت غیرحضوری فراهم می کند.

ربیع زاده با بیان اینکه تا کنون تنها سرویس فوت را داریم که ثبت احوال اطلاعات لازم را به صورت برخط به ما ارائه می دهد، اما اطلاعات وقایع ازدواج، ولادت و طلاق را به صورت برخط در اختیار نداریم گفت: در بحث خدمت سربازی هم سرویس برخط ایام سربازی را هنوز به ما ارائه نداده اند که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: علی رغم آنکه در مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات قید شده است که سازمان های مربوط باید این اطلاعات را برخط به ما ارائه دهند اما هنوز شتاب و سرعت لازم را ندارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر